stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
  • کد خبر : 122025
  • 22 اردیبهشت 1399 - 13:45
0

ابراز نگرانی رئیس شورای انتقالی سودان نسبت به درگیری‌های قبیله‌ای این کشور

ابراز نگرانی رئیس شورای انتقالی سودان نسبت به درگیری‌های قبیله‌ای این کشور

رئیس شورای انتقالی سودان اعلام کرد: ما از نزدیک و با نگرانی بسیار رخدادهای اخیر مربوط به درگیری‌های قبیله‌ای در مناطق مختلف سودان را دنبال می‌کنیم.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان با صدور بیانیه‌ای از ملت سودان خواست تا فرصت را از فتنه‌انگیزان بگیرند.

البرهان در واکنش به وقوع درگیری‌های قبیله‌ای در شرق این کشور گفت: نهادهای سودان نسبت به پیامدهای رخدادهای اخیر مربوط به درگیری‌های قبیله‌ای ابراز نگرانی می‌کنند و از نیروهای نظامی می‌خواهند تا با هرکسی که علیه سودان یا مردمش در کمین نشسته‌ است، مقابله کنند.

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان همچنین اعلام کرد که شورای حاکمیتی، کابینه و سازمان‌های اجرایی و امنیتی نسبت به درگیری‌های تاسف‌بار قبیله‌ای که در مناطق مختلف سودان رخ داد، نگران هستند که در نتیجه آن یک شهروند زن سودانی کشته شد و  به اموال و دارایی‌های مردم خسارت‌های زیادی وارد شد.

البرهان در ادامه افزود، این مرحله می‌طلبد که همگان روحیه میهن‌پرستی و روحیه “انقلاب دسامبر” که تمامی شهروندان سودانی طی آن متحد شده بودند، داشته باشند.

رئیس شورای انتقالی سودان گفت: وضعیت کنونی نیاز به دوشادوشی، هماهنگی و ارتباط متقابل دارد نه جنگ که مانع ماموریت دوره انتقالی می‌شود و با اصول و شعارهای انقلاب سودان مغایرت دارد.

وی همچنین اظهار داشت: ما از همگان می‌خواهیم علیه توطئه‌چینان و دشمنان ملت سودان در صفی واحد بایستند.

مسئولان محلی اعلام کردند که روز یکشنبه در درگیری‌های میان دو قبیله  “بنی عامر” و “النوبه”در استان “کسلا” واقع در شرق سودان سه تن کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، محمود بکر همد، معاون استاندار کسلا سودان با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: درگیری‌ها میان دو قبیله در شرق سودان منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن ۷۹ تن دیگر شده است.

همد همچنین تصریح کرد: اقدامات خشونت آمیز میان اعضای قبیله بنی عامر و النوبه که در سال گذشته میلادی آغاز شد، روز پنجشنبه مجدداً شعله‌ور شد و روز جمعه با آتش‌سوزی منازل تشدید یافت.

وی گفت که دلیل درگیری‌های روز پنجشنبه هنوز مشخص نشده است.

از سوی دیگر، عبدالرحیم حمدان دقلو، فرمانده دوم نیروهای واکنش سریع و معاون رئیس شورای انتقالی نظامی یک کاروان نظامی شامل ۳۰۰ خودروی جنگی را به مناطق درگیری‌های قبیله‌ای در منطقه “تلس” واقع در جنوب دارفور در غرب سودان فرستاد که هدف از این اقدام، حفاظت از جان و مال شهروندان، بازداشت آشوبگران و جمع‌آوری سلاح‌ها در این مرحله بود.

دقلو خطاب به شهروندانی که از این رخدادها متحمل ضرر شده‌اند، گفت: نیروهای نظامی تا زمانی که مشکلات میان دو قبیله “الفلاته” و “الرزیقات” حل نشود، از این مناطق نخواهند رفت.

وی از شهروندان سودانی خواست تا فرصت را از کسانی که به جنگ ترغیب می‌کنند، بگیرند.

دقلو متعهد به جمع‌آوری سلاح از تمامی شهروندان از هر طریق ممکن شد و گفت: نیروهای نظامی تا زمانی که این خطر و تهدید پایان یابد در تمامی این منطقه مستقر خواهند بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.