به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی، در یکصد و چهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان نصب شیرهای پدالی را گامی موثر در راستای حفط بهداشت، پیشگیری از بیماری کرونا و صرفهجویی در مصرف آب عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، خیرین مدرسه ساز، نوسازی مدارس، روسای مدارس و ادارات و همچنین بخشهای دیگری چون آب و فاضلاب، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری و بسیج توانمندیهای خود نصب این شیرها را در دستور کار قرار دهند.
استاندار اصفهان همچنین از اختصاص بودجه ۲ میلیارد ریال استانداری اصفهان و کمک چهار میلیارد ریالی اتاق بازرگانی استان اصفهان برای پیشبرد این هدف خبر داد.
وی با بیان اینکه مدیران استان برای تبدیل تهدید به فرصت تمام ظرفیتهای خویش را به کار گیرند، افزود: همواره انتظار فعالیتهای خلاقانه و ابتکاری از استان اصفهان در بخشهای مختلف و به ویژه مجموعه آموزش و پرورش وجود داشته است و عملکرد استان گویای این توانایی و ظرفیت است.
رضایی راهاندازی سامانه آموزشی استانی در استان اصفهان و بارگذاری محتواهای آموزشی در این سامانه را ستودنی ارزیابی کرد و تصریح کرد: در خلاقیت به یک مورد بسنده نکنیم بلکه هر روز و به ویژه در دوران پسا کرونا آماده ایجاد خلاقیت و نوآوریهای جدید در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.
استاندار اصفهان گفت: مجموعه تلاشهای فرهنگیان استان در این مقطع مواجهه با بیماری کرونا ستودنی است و نشان میدهد عشق به آموزش در استان موج میزند.
وی با اشاره به بازگشایی یک ماهه مدارس از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد، تاکید کرد: رعایت و توجیه دستورالعملهای بهداشتی برای دانشآموزان تبیین شود و حضور دانشآموزان در این مقطع زمانی اختیاری و هیچ اجباری در کار نباشد و این حضور برای دانش آموزان مقطع ابتدایی صرفا برای رفع اشکال باشد.
رضایی با اشاره به امکان بازگشت وضعیت قرمز برای استان اصفهان، اضافه کرد: رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت سایر دستورات بهداشتی جدی گرفته شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در دنیای کنونی علم بدون سواد رسانه کافی نیست، ادامه داد: کرونا فرصتی را برای رشد و تسریع در امر آموزش الکترونیکی و مجازی بوجود بود و لذا آموزش در دوره پساکرونا با بهره گیری از این ظرفیت باید متفاوت از گذشته باشد.
رضایی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان در اجرایی کردن کامل دولت الکترونیک پیشگام باشد.
وی گفت: متولیان آموزش و پرورش از پرداختن به رفتارهای هیجانی دوری کنند و با در پیش گرفتن رفتارهای عقلایی و خردمندانه و بهرهگیری از خلاقیت زمینه را برای بروز استعدادهای دانشآموزان فراهم کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: انجمنهای اولیا و مربیان مدارس سرمایههای آموزش و پرورش و بازوان فکری مدیران مدارس هستند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش بهگونهای رفتار کند که هر دانشآمور پس از تحصیل حداقل یک مهارت آموخته باشد.