stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 123837
  • 27 اردیبهشت 1399 - 13:42
0

افت قیمت سهام سودآوری دارد

افت قیمت سهام سودآوری دارد

ایسنا/زنجان یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: با دو طرفه شدن بازار بورس، معامله‌گر از افت قیمت سهام، سودآوری دارد.

قلم | qalamna.ir :

فرشته بدیهی در گفت‌وگو با با اشاره به دو طرفه شدن بازار بورس تهران، اظهار کرد: سازمان بورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساز و کار معاملاتی فروش تعهدی از روز ۴ اسفندماه در بورس اوراق بهادار تهران راه‌اندازی می‌شود که در ابتدا این فرایند به صورت آزمایشی برای چند نماد محدود اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این ابزار نوین مالی در مرحله نخست به صورت محدود و برای فعالان حرفه‌ای بازار قابل استفاده خواهد بود و به مرور با افزایش تعداد شرکت‌ها توسعه خواهد یافت، افزود: در نحوه انتخاب نمادهای قابل فروش به صورت تعهدی، گردش معاملات در سه ماه اخیر، میانگین حجم معاملات روزانه در سه ماه اخیر، درصد روزهای کاری مجاز بودن نماد در یک سال اخیر، درصد سهام شناور آزاد و ارزش روز شرکت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با فروش تعهدی، ادامه داد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای ارتقای کارایی بورس ایران در مقایسه با بورس‌های جهانی، جای خالی برخی ابزارها به شدت احساس شده است. یکی از این ابزارها «دو طرفه بودن بازار» است. به این معنا که معامله‌گر بتواند از افت قیمت‌ سهام نیز سودآوری داشته باشد.

بدیهی تصریح کرد: در بازارهای دو طرفه، معامله‌گر خیلی بیشتر می‌تواند از ابزارهای تحلیلی تکنیکال و نرم‌افزارهای فراوان دیگر استفاده کند. ایجاد بازارهای دو طرفه سبب شده که هیجانات درون بازار بورس بهتر کنترل شود و موجب ثبات رونق و ارزش معاملات بورس شده است.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه با اشاره به مزایای دوطرفه‌ شدن بازار سرمایه ایران، یادآور شد: ریسک نقدشوندگی کمتر، ثبات معامله‌گران در بازار بورس، جلوگیری از ایجاد حباب‌های بزرگ از مزایای دوطرفه شدن بازار بورس است که سبب کاهش حساسیت بازار نسبت به واکنش‌های هیجانی است و همین دوطرفه شدن نیز به‌عنوان تزریق خبر خوب بر بازار، سبب رشد شاخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بازارهای دوطرفه در ایران وجود نداشت و همه معاملات به صورت یک طرفه انجام می‌شد اما در حال حاضر معاملات دو طرفه تنها در بازار بورس جهانی نیست و معامله‌گران در ایران هم می‌توانند از معاملات دو طرفه استفاده کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.