stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 124060
  • 27 اردیبهشت 1399 - 19:35
1

۳۱ اردیبهشت ماه پایان مهلت ثبت نام سهام صندوق سرمایه‌گذاری مالی

۳۱ اردیبهشت ماه پایان مهلت ثبت نام سهام صندوق سرمایه‌گذاری مالی

ایسنا/لرستان مدیرکل اقتصاد و داریی لرستان گفت: ثبت‌نام برای سهام صندوق سرمایه‌گذاری مالی از ۱۳ اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۳۱ همین ماه ادامه دارد.

قلم | qalamna.ir :

ماندگار مرادی امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سهام عدالت و صندوق سرمایه گذاری مالی از مباحث داغ امروز هستند.

وی ادامه داد: ETF یا صندوق قابل معامله در بورس است، که بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری و طبق بودجه مصوب سال جاری و مصوبه هیئت وزیران مقرر شده سهام دولت در قالب سه صندوق قابل معامله به مردم واگذار شود.

مرادی ادامه داد: دولت در کشتیرانی ها، بانک ها، صنایع فلزی و نفت سهم دارد که بخشی را اهدا کرده و بخشی مانده است که می خواهد آن را نیز به مردم واگذار کند.

مدیرکل اقتصاد و داریی لرستان بیان کرد: صندوق اول شامل باقی مانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت و دو بیمه البرز و اتکایی امین است.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت همه گیری اقتصاد و خصوصی سازی است، عنوان کرد: این سهام ها فقط توسط افراد قابل خرید است و هر نفر فقط می تواند دو میلیون تومان خرید کند و محدودیت سنی نیز وجود ندارد.

مرادی با اشاره به اینکه در این مرحله ۸ میلیون نفر می توانند سهام خریداری کنند، تصریح کرد: ۳۰ درصد تخفیف برای این سهام ها در نظر گرفته شده است و هرچه سهام به هر دلیل رشد کند به این ۳۰ درصد اضافه می شود.

مدیرکل اقتصاد و داریی لرستان افزود: دولت در این مرحله هم تخفیف داده و هم شامل معادلات و معاملات افزایشی بازار سرمایه می شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم ضرر نکنند از محل دریافت فروش سهام مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بازارگردانی کنار گذاشته شده است.

مرادی با اشاره به اینکه این سهام ها تا دو ماه قابل معامله در بورس نیستند، عنوان کرد: زمان ثبت نام برای دریافت این سهام از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی و یکم همین ماه ادامه دارد.

مدیرکل اقتصاد و داریی لرستان افزود: در حال حاضر مردم با مراجعه به درگاه الکترونیک ۱۴ بانک و انتخاب گزینه عرضه سهام یا پذیره نویسی می توانند نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای متقاضیان خرید سهام کد بورسی به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.