stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 12 June , 2024
  • کد خبر : 125919
  • 30 اردیبهشت 1399 - 17:40
2
معاون استاندار کرمانشاه:

کمیته های بازدید ایمنی راه ها و بازبینی تصادفات تشکیل می شود

کمیته های بازدید ایمنی راه ها و بازبینی تصادفات تشکیل می شود
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه از تشكيل دو كميته بازديد ايمني راه ها و بازبيني تصادفات در استان به منظور كاهش تصادفات جاده اي خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری قلم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، مهرداد سالاری در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه ها و شورای ترافیک استان اظهار داشت: امروز سعی کردیم این جلسه را به صورت مشترک برگزار کنیم که با ایجاد فضای گفت و گو، هم اندیشی و‌ تبادل نظر در خصوص ایمنی راه ها و ترافیک به نتایج مطلوبی برای کاهش سوانح جاده ای و‌ اصلاح نقاط حادثه خیز برسیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، وظیفه دستگاه ها به خصوص ادارات مرتبط با حمل و نقل را در آگاهی بخشی به جامعه برای رعایت مسائل بهداشتی بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: پلیسراه، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و حمل و نقل در آگاهی بخشی به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی عملکرد خوبی را داشتند اما این تلاش ها و پیگیری ها برای رعایت این مسائل باید همچنان استمرار داشته باشد.

سالاری همچنین به خلوتی جاده ها با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: هر چند که به خاطر خلوتی جاده ها باید شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم اما از سوی دیگر بعضی از رانندگان از این موقعیت برای سرعت بیشتر استفاده می کنند که همین موضوع منجر به بروز تصادفات ناگوار جاده ای می شود، لذا دستگاه های ذیربط موظف به اعمال مدیریت و قانون برای پیشگیری از این حوادث هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه یکی از وظایف بسیار مهم اعضای کمیسیون ایمنی راه ها را تلاش برای کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد و گفت: این موضوع را از سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار دادیم و از همه اعضا انتظار داریم که به این موضوع برای کاهش تلفات جاده ای طبق برنامه ها و اهداف پیش بینی شده توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه خواستار شناسایی و تجزیه و تحلیل علمی در نقاط حادثه خیز و پرتصادف برون شهری در استان کرمانشاه شد.

معاون استاندار کرمانشاه نصب علائم و هشدارهای راهنمایی و رانندگی، لکه گیری آسفالت جاده ها، نصب تابلوی راهنمایی و رانندگی، خط کشی و دیگر موضوعات را عاملی بسیار مهم برای کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد.

سالاری در این جلسه از افزایش اعتبارات لازم برای مدیریت بیشتر جاده ای و کنترل مسیرها خبر داد و از مدیرکل دفتر فنی استانداری خواست که این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.

این مسؤل با بیان اینکه برای کاهش تلفات جاده ای نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم داریم، گفت: انجام مطالعات کالبدی و راهبردی بسیار قوی را برای کاهش تلفات جاده ای در دستور کار داریم که با اجرای آن مدیریت و کنترل جاده ها با سهولت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از تشکیل دو کمیته بازدید ایمنی راه ها و بازبینی تصادفات به منظور کاهش تصادفات جاده ای در استان خبر داد و گفت: تشکیل این دو کمیته می تواند در کاهش تلفات جاده ای نقش بسیار مهمی داشته باشد، با تشکیل این کمیته ها و مشارکت بیشتر دستگاه ها برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در رسیدن به اهداف پیش بینی شده زمینه بسیار مناسبی برای کاهش تلفات جاده ای در استان ایجاد خواهد شد.

سالاری در این جلسه همچنین بر تسهیل در رفت و آمدها و موضوعات ترافیکی در استان تاکید کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.