stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 129293
  • 07 خرداد 1399 - 15:39
3

تحقق جهش تولید با مردمی کردن اقتصاد

تحقق جهش تولید با مردمی کردن اقتصاد

ایسنا/گلستان اساساً پیش‌بینی روند متغیرهای اقتصادی در شرایط فعلی کار بسیار دشواری است. با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و از طرف دیگر شیوع ویروس منحوس کرونا، چالش‌های اقتصادی را دوچندان کرده است.

قلم | qalamna.ir :

از طرفی در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که پس از طی دوره‌های رشد و سازندگی در عرصه‌های مختلف با خوداتکایی به توان داخلی به تعبیری در مرحله بلوغ اقتصادی هستیم و این آزمایش فقط برای دولت نیست بلکه مردم نیز نقش مهمی در عبور صحیح از این مرحله دارند.

قطعاً اثرات شرایط تورمی امروز بر هیچکس پوشیده نیست و این متغیر اقتصادی همواره با تمامی نظام‌های اقتصادی با درصدهای مختلف همراه است و گریزی هم از آن نبوده و دلایل مختلف دارد، لکن عامل مهم‌تر و مؤثرتری که همه موظف‌اند برای پیشگیری از رشد آن و هدایتش به شیب منفی تلاش کنند، مبارزه با رکود است.

اساساً انتخاب شعار ملی امسال تحت عنوان “جهش تولید” از سوی رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد پویا و کاهش و مبارزه جدی با رکود اقتصادی است. نقش مردم در مبارزه با رکود اگر از دولت بیشتر نباشد، قطعاً کمتر نیست. رفتار هوشمندانه مردم در به‌کارگیری از توان و ظرفیت اقتصادی که در زمینه‌های مختلف تولید و خدمات بر عهده دارند، عامل تعیین کننده‌ای است.

خوشبختانه امروز شاهدیم که دروازه بازار سرمایه بورسی برای مردم باز شده و همه می‌توانند از این فرصت برابر بهره‌مند شوند، اما نکته مهم چگونگی ورود به این بازار است که باید به دور از رفتارهای هیجانی در خرید و فروش سهام‌های عرضه شده باشد.

رویکرد سرمایه‌گذاری مردم باید به سمت خرید و کمک به بازارهای مولد و فعال در تولید باشد. از طرفی استفاده از منابع ارزان‌قیمت مانند تسهیلات قرض‌الحسنه توسط فعالان عرصه تولید و خدمات، گزینه بسیار خوبی برای هم‌افزایی در توان تولید است که می‌تواند به رونق بازار کمک بسزایی کند. افق اقتصادی کشور در آینده روشن است چون در مسیر پیشرفت و پیمودن مسیر با توان و ظرفیت داخلی و خوداتکایی بر پایه دانش بومی هستیم.

یحیی گلشاهین، کارشناس اقتصادی

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.