stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 130196
  • 10 خرداد 1399 - 10:18
3
معاون استاندار کرمانشاه:

مهارت آموزی بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار است

مهارت آموزی بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: استفاده از کلیه ظرفیت ها و‌ تجمیع منابع و امکانات مهارت آموزی می تواند بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی كار در استان فراهم نماید.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری قلم، «افشین کریمی» در اولین جلسه شورای مهارت استان در سال ۹۹ با اشاره به لزوم توسعه فعالیت های آموزشی فنی و حرفه ای از مهارت به عنوان مولفه ای مهم در ایجاد اشتغال پایدار نام برد و اظهار داشت: مهارت آموزی برای جوانان جویای کار یک مزیت در آغاز کسب و کار محسوب می شود و در این زمینه از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری دریافت نیازهای آموزشی از دستگاه‌های اجرایی را برای تدوین برنامه های مهارتی یک ضرورت دانست و افزود: بررسی و اولویت بندی برنامه‌های آموزشی براساس نیازسنجی صورت گرفته، تهیه تقویم آموزش مهارتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، بررسی راهکارهای توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی و پیگیری توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای تحقق اهداف اولویت دارد.

وی توانمندسازی افراد آسیب دیده را از طریق آموزش مهارت بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: برای پیشرفت و توسعه، دانشگاه های بسیاری فعالیت دارند، اما مقوله مهارت آموزی و ارتقای توان مهارتی نیروی انسانی خیلی مورد توجه نهادهای علمی نبوده است.

کریمی تحقق اهداف پیش بینی شده را در استان و ارتقای شاخص های کمی و کیفی توسعه ای استان را ناشی از برنامه ریزی دقیق و کارآمد اعلام کرد و عنوان داشت: کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته، بهبود فضای کسب و کار و افزایش میزان جذب سرمایه گذاری کار بسیار مطلوبی بود و با تقویت نیروی های ماهر روند اشتغالزایی تداوم می یابد.

معاون استاندار کرمانشاه در خاتمه همکاری سازمان فنی و حرفه ای، صدا و سیما و‌ رسانه ها را برای ترویج و تقویت فرهنگ کار مهم دانست و گفت: شورای مهارت در شهرستان‌ها نیز فعال می شود و فرمانداران نیز بطور منظم گزارش کار و نحوه فعالیت شهرستان ها را اعلام خواهند کرد تا همکاری و هماهنگی لازم شکل گیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.