stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 132247
  • 15 خرداد 1399 - 12:32
4
معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش بنیان کمترین آسیب را ببینند

تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش بنیان کمترین آسیب را ببینند
معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: ممکن است با تغییراتی در زمان بندی تخصیص بودجه‌ها، پرداخت آنها با تاخیر مواجه شود اما ما تلاش می‌کنیم که شرکت‌های دانش بنیان کمترین آسیب را در این بخش ببینند.
قلم | qalamna.ir :

معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به انواع خدمات و حمایت‌های این مجموعه از شرکت‌های دانش بنیان گفت: این شهرک ۲ رسالت مهم شامل بسترسازی و خدمات رسانی به کسب و کارهای دانش بنیان در قالب هسته‌های فناور و شرکت‌های خصوصی ثبت شده دارد.

سید مهدی ، افزود: این خدمات مراحل مقدماتی شامل جذب، پذیرش و استقرار شرکت‌ها تا ایجاد ایده‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان را شامل می شود و پس از آن نیز ۱۶ نوع خدمت مختلف برای حمایت از هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان ارائه خواهد شد.

وی ارائه فضای اداری و کارگاهی به درخواست واحد متقاضی، ارائه خدمات عمومی از جمله سیستم‌های مخابراتی، تاسیساتی، اختصاص تابلو، کدپستی، حفاظت و امنیت، نظافت، طراحی و صدور کارت شناسایی، خدمات رایانه‌ای، رستوران، برچسب تردد خودرو، اتاق جلسه و سیستم حمل و نقل را از دیگر خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این شهرک عنوان کرد.

حجازی با اشاره به ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مرکز داده و اینترنت به شرکت‌ها اضافه کرد: خدمات کتابخانه‌ای از جمله خدمت‌های ارائه شده به این شرکت هاست به ‌طوری که شهرک از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با برخی از مراجع علمی بزرگ و معتبر و کتابخانه‌ها به شبکه آنها متصل است و امکان استفاده از طرح‌هایی مانند امانت بین کتابخانه‌ای غدیر وجود دارد.

وی ارائه خدمات پایگاه‌های داده‌های علمی از طریق اتصال به پایگاه های معتبر بین‌المللی مانند اشپرینگر و برخی پایگاه های داده داخلی، اتصال به سامانه اطلاع رسانی مناقصات و مزایده‌ها، خدمات مشاوره‌ای در بخش های حقوقی، بازاریابی، بازرگانی، بیمه، مالیات، کار، تامین اجتماعی، ثبت اختراع، راهبر بازاریابی فروش و راهبر فرابورس را از دیگر اقدام‌های این شهرک عنوان کرد.

معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف افزایش توان مدیریتی و آشنایی با اصول راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا، تاکید کرد: یکی از مهمترین خدمات و حمایت های ارائه شده، خدمات مالی در قالب اعتبارات است.

وی، این خدمات را شامل ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار خدماتی برای واحدهای مستقر در مراکز رشد به‌منظور کمک به تامین تجهیزات اداری و تقویت بنیه مالی ابتدایی، ۴۰۰ میلیون ریال اعتبارات تحقیقاتی برای تولید نیمه صنعتی در آزمایشگاه،۴۰۰ میلیون ریال اعتبار توانمندسازی، یک میلیارد ریال تسهیلات نیمه صنعتی سازی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تجاری‌سازی و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ضروری اعلام و اضافه کرد: شهرک در قالب تفاهمنامه با صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و دانشگاه تهران، زمینه اعطای تسهیلات به شرکت ها را فراهم کرده است.

حجازی با اشاره به خدمات دفتر انتقال فناوری توضیح داد: ارزش گذاری بر روی فناوری‌ها برای فروش دانش فنی، داوری اختراعات، راهنمایی برای ثبت اختراعات و تجاری سازی و ارزیابی فناوری شرکت‌ها به‌منظور دریافت تسهیلات از جمله اقدام‌های این دفتر است.

وی، خدمات آزمایشگاهی در ۱۳ آزمایشگاه زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی، فیلتراسیون، الکترونیک، متالوگرافی، ساخت و تولید، عملیات حرارتی، مواد پیشرفته، خواص مکانیکی مواد، شیمی و مهندسی با تعرفه‌های پایین را از دیگر حمایت‌ها از شرکت های دانش بنیان عنوان و خاطرنشان کرد: فراهم کردن بخشی عمده ای از این خدمات از طریق منابع عمومی و دولتی صورت می گیرد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در این زمینه با نگاه مثبت برای تامین آنها همکاری می کنند.

حجازی با بیان اینکه بخش عمده ای از خدمات به بودجه عمومی کشور وابسته است، تصریح کرد: ممکن است با تغییراتی در زمان بندی تخصیص بودجه‌ها، پرداخت آنها با تاخیر مواجه شود اما ما تلاش می‌کنیم که شرکت‌های دانش بنیان کمترین آسیب را در این بخش ببینند.

وی با تاکید براینکه کمترین پیچیدگی در ضوابط و قوانین شهرک برای حمایت از این شرکت‌ها وجود دارد، افزود: تامین منابع مالی از چالش‌های مهم ماست و شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت این حمایت‌ها از جمله تسهیلات بانکی با مشکلاتی مانند قوانین بانک‌ها، ضمانتنامه‌ها و قوانین بیمه ای مواجهند که لازم است تسهیل بیشتری در این امور صورت گیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.