stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 132821
  • 17 خرداد 1399 - 13:37
2

استعفای تیم پلیس ضد شورش بوفالو پس از محکومیت دو افسر

استعفای تیم پلیس ضد شورش بوفالو پس از محکومیت دو افسر

۵۷ عضو واحد ضد شورش پلیس شهر بوفالو ایالت نیویورک پس از محکومیت دو افسر پلیس که مرد ۷۵ ساله غیرمسلحی را به سمت زمین هل داده بودند، استعفا کردند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از “‌بوفالو نیوز”، فیلم‌های ویدئویی که در روز پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد مأموران پلیس در شهر “بوفالو” مرد غیرمسلح ۷۵ ساله‌ای را به سمت زمین هل می‌دهند و سر او بر اثر این برخورد، چندین مرتبه به زمین اصابت می‌کند. این مرد بی‌حرکت مانده و روی بتن شروع به خونریزی می‌کند. مقامات شهری در واکنش به این حادثه، رفتار افسر پلیس را محکوم کردند.

به دنبال این حادثه، ۵۷ عضو از بخش “تیم واکنش اضطراری” که به شورش‌ها و سایر شرایط ناآرامی عکس‌العمل نشان می‌دهد، در حمایت از همکاران خود، از واحدشان استعفا کردند.

بر اساس اخبار “بوفالو نیوز”، تیم واکنش اضطراری نه از واحد پلیس، بلکه از واحد تاکتیکی استعفا داده است.

“جان اوانس”، رئیس انجمن خیرین پلیس بوفالو در این باره اظهار کرد: موضع ما این است که این مأموران صرفاً در حال پیروی از دستورات “جوزف گراماگلیا”، معاون کمیسر پلیس مبنی بر خالی کردن میدان بوده‌اند.

اوانس افزود: مشخص نیست که چند نفر در محل حاضر بودند، اما مأموران صرفاً در حال انجام وظیفه بوده‌اند. نمی‌دانم چه تماسی بین مأموران و شخصی که زمین خورد برقرار شده، اما طبق ارزیابی من این شخص ابتدا سر خورده و سپس  از پشت به زمین افتاده است.

“مارک پولونکارز”، فرماندار شهرستان “ایری” نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی، استعفای تیم ۵۷ نفره از واحد تاکتیکی را مورد تأیید قرار داد. پولونکارز همچنین اظهار کرد که این موضوع او را به شدت مأیوس کرده؛ چرا که این اقدام نمادین نشان می‌دهد که مأموران پلیس معتقد نیستند مرتکب اشتباه شده‌اند.

“بایرون لاکوود”، کمیسر پلیس بوفالو کسی است که به دنبال وقوع حادثه، دستور برکناری افسران پلیس درگیر در حادثه را صادر کرده است. بر اساس اظهارات پولونکارز، فرماندار شهرستان “ایری”، مردی که در این حادثه درگیر شده در بیمارستان بستری است و در حال حاضر شرایط او پایدار است.

تظاهرات در آمریکا در واکنش به مرگ جورج فلوید، مرد آفریقایی-آمریکایی که در زمان بازداشت توسط افسران پلیس سفیدپوست جان سپرد، موجب ابراز خشم نسبت به خشونت پلیس در آمریکا شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.