محمد شهبار در تشریح این خبراظهار کرد: این موتورها از نوع دیزلی چهار سلیندر بوده و متناسب با نیاز بازار و سفارش مشتریان تولید میشود.
وی ظرفیت سالانه تولید موتورهای چهار سیلندر در این شرکت را ۲۰ هزار دستگاه اعلام کرد.
مدیر بازاریابی و فروش شرکت موتورسازان نیز در آیین رونمایی از این موتورها گفت: با طراحی و تولید نسل جدید موتورهای دیزلی چهار سیلندر تراکتور بازارهای صادراتی جدیدی در اروپای شرقی و آفریقا به روی ما گشوده شده است.
فرهاد عبدی اظهار کرد: با ورود نسل جدید موتورهای تراکتور سهم شرکت تراکتورسازی ایران در بازارهای داخلی از ۸۰ به ۹۰ درصدی افزایش مییابد.
وی ابراز امیدواری کرد که بازار صادراتی موتورهای صنعتی کشور با طراحی و تولید موتورهای جدید تراکتور به سه میلیون دلار افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در ادامه گفت: طراحی و تولید دو موتور جدید ۴۱۲۰ و ۴۵۰ در شرکت موتورسازان برای سال جدید برنامه ریزی شده است.
ابوالفتح ابراهیمی افزود: این دو موتور جدید قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهند داشت، ضمن اینکه کرابری ادوات جدید با نصب آنان بر روی تراکتور امکان پذیر خواهد شد.
روابط عمومی تراکتورسازی ایران، ۷۵ درصد قطعات موتورهای نسل جدید داخلی بوده و برای بومی سازی ۲۵ درصد بقیه برنامه ریزی شده است. در این نوع موتورها، که شیوه کار آن الکترونیکی بوده، توان و گشتاور موتور از ۳۳۰ به ۴۰۰ نیوتون رسیده و آلایندگی آن نیز صفر شده است.
شرکت موتور سازان به عنوان یکی از پروژههای طرح مجتمع تراکتور سازی ایران به منظور تامین موتورهای مورد نیاز شرکت تراکتور سازی ایران احداث و پس از آن در راستای سیاست کوچک سازی صنایع از شرکت مادر تفکیک شد و در سال ۱۳۷۱ پروانه بهره برداری مستقل تحت عنوان “شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران” را دریافت کرد.
این شرکت در سال ۱۳۸۶ براساس سیاستهای اقتصادی کشور و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در سازمان بورس اوراق بهادر تهران به عنوان شرکت سهامی عام پذیرفته شد و هم اکنون بیش از ۵۲ درصد سهام آن متعلق به شرکت تراکتور سازی ایران و ۳۴ درصد متعلق به آستان قدس رضوی و مابقی متعلق به کارکنان و سهامداران جزء است.
درحال حاضر این شرکت بیش از ۵۰ نوع موتور کاربردی در قدرتهای متنوع ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار را تولید و عرضه میکند.
انتهای پیام