stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 134430
  • 21 خرداد 1399 - 13:22
1

پژوهشگران آمریکایی به دنبال روش‌هایی برای غیرفعال کردن کروناویروس

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، روش‌هایی را ارائه داده‌اند که می‌تواند به غیرفعال کردن کروناویروس کمک کند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از ساینمگ، ویروس‌شناسان “دانشگاه ایالتی جورجیا”(GSU)، روش‌های جامعی برای پژوهش در مورد ویروس عامل بیماری کووید- ۱۹ یعنی “کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲”(SARS-CoV-۲) ارائه داده‌اند که مراحلی را برای غیرفعال کردن ویروس شامل می‌شود. این روش‌ها می‌توانند به بررسی ایمن سلول‌های عفونی شده کمک کنند. نتایج این پژوهش می‌تواند منبع پژوهشی خوبی برای پژوهشگران تازه‌کار باشد.

دکتر “کریستوفر باسلر”(Christopher Basler)، استاد دانشگاه ایالتی جورجیا گفت: نکته مهم در مورد پژوهش ما این است که روش‌های خاصی را برای غیرفعال کردن کامل ویروس ارائه می‌کند که قابل تجزیه و تحلیل علمی هستند. این روش‌ها موجب می‌شوند تا ویروس، ویژگی عفونی کردن را از دست بدهد.

وی افزود: این روش‌ها به پژوهشگران امکان می‌دهند تا به بررسی پروتئین‌ها و ژن‌های ویروس و نحوه واکنش میزبان نسبت به عفونت بپردازند. تایید این موضوع که چنین تجزیه و تحلیل‌هایی می‌توانند به صورت ایمن و بدون خطر عفونت انجام شوند، میزان پژوهش‌های مربوط به کروناویروس و کووید- ۱۹ را افزایش خواهد داد.

با شیوع کووید- ۱۹ در میان انسان‌ها، باسلر و همکارانش تصمیم گرفتند تا برای درک این ویروس تلاش کنند و اقداماتی برای مقابله با این ویروس انجام دهند. از آنجا که کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲ عامل یک بیماری جدی در انسان است، لازم بود که پژوهشگران با مراقبت‌های بیشتری به بررسی آن بپردازند.

این گروه پژوهشی برای مطمئن شدن در مورد ایمنی پژوهشگران و عموم مردم، از متخصصان ایمنی زیستی کمک گرفتند تا میزان آلودگی را در ایالت جورجیا بررسی کنند. آنها برنامه‌ای را ایجاد کردند که تجهیزات مطلوب را شناسایی می‌کند و آموزش دقیقی را برای پژوهشگران ارائه می‌دهد تا بتوانند پژوهش در مورد کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲ را به صورت ایمن و کارآمد انجام دهند.

این پژوهش، در مجله “Viruses” به چاپ رسید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.