stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 134769
  • 22 خرداد 1399 - 13:17
1
رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان:

دغدغه های رئیس قوه قضائیه، دغدغه کانون های وکلا نیز است

دغدغه های رئیس قوه قضائیه، دغدغه کانون های وکلا نیز است
رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با تاکید براینکه دغدغه هایی که از طرف رئیس قوه قضائیه مطرح شده تا حد زیادی دغدغه کانون های وکلا نیز است، تصریح کرد: یکی از دغدغه های رئیس قوه قضائیه رعایت حقوق مردم است که از دغدغه های کانون وکلاست و معتقدیم این نهاد باید در خدمت مردم باشد و سعی کرده ایم مسئولیت های صنفی خود را به نحو احسن انجام دهیم.
قلم | qalamna.ir :

لیلا رئیسی، امروز (پنجشنبه، ۲۲خرداد) در حاشیه دهمین اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری کشور در اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اجلاس با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه، وزیر دادگستری و معاون حقوقی ریاست جمهوری درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دهمین اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری به میزبانی اصفهان درخصوص دو موضوع مهم درحال برگزاری است، گفت: موضوع اول تحول در نهاد وکالت و سند چشم انداز نهاد وکالت است.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با اشاره به اینکه نهاد وکالت مثل همه نهادهای اجتماعی درگذر زمان باید دچار تحول شود و قوانین آن به روز شود، افزود: اموری مثل برگزاری آزمون، پذیرش کارآموزان، برگزاری دوره های کار آموزی باید به روز شده و یک برنامه و سند چشم انداز برای گرفتن تصمیمات صنفی داریم که این موضوع در دستور کار این اجلاس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در این اجلاس مطرح می شود بررسی دغدغه کانون های وکلا در ارتباط با پیش نویس اصلاحی لایحه قامونی استقلال کانون های وکلا است که از طرف معاونت حقوقی قوه قضائیه در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۸ ابلاغ شد و در اختیار کانون های وکلا قرار گرفت و کانون های وکلا نگرانی هایی در ارتباط با آن دارند.

رئیسی گفت: در این اجلاس باتوجه به حضور معاون حقوقی قوه قضائیه و وزیر دادگستری انتظار داریم نظرات کانون های وکلا در ارتباط با این موضوع شنیده شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان خاطرنشان کرد: فکر می کنم باتوجه به حضور کانون های وکلا و مسئولانی از قوه قضائیه و مقننه اجلاس امروز نتایج خوبی خواهد داشت.

وی فرصت پیش آمده برای بیان دیدگاه ها و دغدغه های کانون های وکلا با مسئولان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم شاهد تصمیم گیری درست در این خصوص، با حفظ جایگاه نهاد وکالت در کشور و در عین حال توجه به دغدغه های قوه قضائیه باشیم.

رئیسی با تاکید براینکه دغدغه هایی که از طرف رئیس قوه قضائیه مطرح شده تا حد زیادی دغدغه کانون های وکلا نیز است، تصریح کرد: یکی از دغدغه های رئیس قوه قضائیه رعایت حقوق مردم است که از دغدغه های کانون وکلاست و معتقدیم این نهاد باید در خدمت مردم باشد و سعی کرده ایم مسئولیت های صنفی خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی یکی از دغدغه های رئیس قوه قضائیه را سلامت مالی این قوه و کانون های وکلا دانست و افزود: وجود نهاد دادسرا و دادگاه انتظامی در کانون های وکلا نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

رئیسی اضافه کرد: اصل حاکمیت قانون که مکرر از طرف رئیس قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است، از منظر کانون های وکلای دادگستری بسیار جدی و مهم است و در همین راستا کانون ها سعی کرده اند این موضوع در امور صنفی رعایت شود، همچنین در ارتباط با موضوعات مرتبط با نهاد وکلا و از جمله پیش نویس مطرح شده دقیقا رعایت شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با تاکید بر اینکه نقض اصل حاکمیت قانون به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: اصل استقلال کانون های وکلا، خط قرمز کانون های وکلا است و از طرف رئیس قوه قضائیه نیز مورد تاکید قرار گرفته و امیدواریم که این اصل در مباحث مختلف به طوری جدی دنبال شود.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.