stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 134796
  • 22 خرداد 1399 - 13:53
0

۵۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

۵۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور نوبخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی و ۲۴۸ واحد خسارت دیده از سیل که با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی شده، افتتاح شد.

قلم | qalamna.ir :

امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ خردادماه) ۲۴۸ واحد مسکونی بازسازی و تعمیری روستایی با حضور نوبخت به بهره‌برداری رسید. این واحدها از سیل فروردین‌ماه ۹۸ خسارت دیده که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال شامل تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و تعمیر شده است و به صورت پایلوت در روستای بندان بشرویه به بهره‌برداری رسید.

همچنین ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومان سهمیه بنیاد مسکن و ۲۰۰۰ واحد سهمیه کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد. از ابتدای این طرح تاکنون ۱۶ هزار واحد در سطح کشور و ۴۵۰۰ واحد از همین تعداد در خراسان جنوبی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری شده است.

اعتبار هزینه شده به ازای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به علاوه ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و به طور میانگین مبلغ ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون ریال نیز آورده خود متقاضی است. اعتبار کل پروژه با کمک‌های بلاعوض و آورده متقاضیان نیز بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد ریال است. زیربنای کل پروژه ۱۸۰ هزار مترمربع بوده که میانگین زیربنای هر واحد احداثی ۶۰ مترمربع است.

همچنین طرح هادی روستای بندان بشرویه با حضور نوبخت افتتاح شد، اجرای طرح هادی این روستا در سال ۹۸ پس از وقوع سیل فروردین از محل اعتبارات ملی بازسازی تأسیسات داخل روستاهای خسارت دیده شروع شد. جمعیت برخوردار از این طرح ۲۲ خانوار خواهد بود.

مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح ۲۹۱ میلیون تومان شامل سنگ‌فرش معابر، هدایت آب‌های سطحی، جداره‌سازی، ایجاد فضای بازی کودکان، ساماندهی و ایجاد فضای سبز در حاشیه معابر، اجرای پیرنشین و مبلمان روستایی، بهسازی میدان و مرکز محله و اجرای المان معرفی پروژه است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.