stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 134998
  • 23 خرداد 1399 - 12:25
1
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد پیش بینی شده/پروژه با قوت در حال اجر است

مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد پیش بینی شده/پروژه با قوت در حال اجر است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد پیش بینی شده و این پروژه نیز با قوت در حال اجراست و امیداریم این پروژه در مسیر تامین منابع آبی استان اصفهان و حل کمبود آب شرب و کشاورزی استان است به پایان برسد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الله غلامی ، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، سال ۹۸ را سالی سخت و پرحادثه دانست و اظهار داشت: سال ۹۸ سالی بود که علاوه بر تحریم‌های ظالمانه، شرارت‌های آمریکا، شهادت حاج قاسم سلیمانی و… با بحران و حواث طبیعی آغاز شد و با بحران کرونا به پایان رسید و در این سال همه مدیران، مدیریت بحران را در حوزه‌های مختلف تجربه کردند.

وی با اشاره به توجه مسئولان به منویات مقام معظم رهبری در مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: ماه‌های پایانی سال شاهد شیوع ویروس کووید۱۹  در کشور بودیم و این مسئله همراهی، همدلی و همزبانی را در  همه ارکان نظام و قوای مختلف بودیم و علی رغم اینکه محور فعالیت‌ها بر عهده دولت بود اما تعامل سازنده در همه بخش‌ها رقم خورد و از طرفی نیروهای نظامی و آحاد مردم نیز در کنار دولت قرار گرفتند تا بتوانیم بحران پیش آمده را کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم و مستمر ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست رئیس جمهور و همچنین جلسات ویدئو کنفرانس با استانداری‌ها و ستادهای استانی سراسر کشور نتیجه‌ای را رقم زد که طی سه ماه گذشته با کمترین آسیب این بحران را سپری کردیم و می‌توان گفت صحنه‌های خلق شده در این دوران را تنها در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: طی سه ماه گذشته جهاد عظیمی در کشور در زمینه درمان و ارائه انواع خدمات درمانی، پیشگیری، غربالگری، بهداشت عمومی و… شاهد بودیم از طرفی تامین مایحتاج عمومی مردم به خوبی رقم خورد و نیروهای مردمی نیز همچون دیگر صحنه‌های حساس حضوری جهادی داشتند و در کنار صنایع برای تولید اقلام بهداشتی به همنوعان خود کمک کردند.

غلامی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند؛ همچنان ‌که شهید آوینی با آن بیان شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مواجه شده بود و شاهد هجوم مردم به فروشگاه‌ها در بسیاری از کشورها بودیم در ایران این بحران کنترل شد و در کنار آن هیچ زمانی پروژه‌های عمرانی رها نشد و عملیات اجرایی آن تنها در حدود ۴۵ روز آن هم به دلیل تدابیر اتخاذ شده متوقف شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: پس از عبور از پیک شیوع ویروس کرونا با روند پلکانی تصویب شده وارد آغاز فعالیت‌های اقتصادی شدیم و در کنار حفظ سلامت شهروندان اقتصاد که مهمترین بحث کشور است به حرکت درآمد و این مسائل نشانگر مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که موفق شد بحران پیش آمده را با کمترین خسارت پشت سربگذارد.

وی تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد بهره برداری از پروژه‌های مختلف عمرانی در شهرستان‌های مختلف استان داشتیم و روز گذشته نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و تاثیرگذاری در شهرستان کاشان و شهرهای این شهرستان بودیم که می‌توان به پروژه‌های آبخیزداری اشاره کرد که نقش مهمی را تامین آب پایدار در این منطقه ایفا می‌کند.

غلامی عنوان کرد: امروز افتتاح یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید لوازم خانگی با حضور ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس بودیم، همچنین هفته گذشته پروژه‌های متعددی در  بخش‌های مختلف توسط شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید که ثمره آن افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز با تلاش شهرداری و شورای اسلامی در زرین شهر شاهد بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف هستیم که این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعا ثمره این پروژه‌ها شکوفایی اقتصاد شهری خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بودجه سال۹۹ کشور را ۵۷۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در استان اصفهان با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات پروژه‌های عمرانی ملی و استانی فعالیت خود را آغاز کردیم که علاوه بر این اعتبارات سعی شده از مشارکت بخش خصوصی نیز به خوبی بهره مند شویم.

وی یادآور شد: هفته گذشته معاون سازمان برنامه بودجه کشور سفری به استان اصفهان داشت که در این سفر دو اعتبار عمده به پروژه‌های استان اختصاص یافت به گونه‌ای که ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود شبکه زیرساخت‌های راه و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان تخصیص یافت.

غلامی شهرداری‌های استان اصفهان را یکی از پیشران‌های پروژه‌های عمرانی دانست و تصریح کرد: در کنار پروژه‌های ملی و استانی و همچنین بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای آغاز پروژه‌های کلان استان استفاده از  توانمندی بسیار خوب ۱۰۸ شهرداری استان اصفهان در اجرای پروژه‌های عمرانی است.

وی بیان کرد: امسال بودجه شهرداری‌های استان اصفهان ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۷۰ درصد آن در پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد و قطعا بهره برداری از این پروژه‌ها تحولی عظیم را در استان رقم خواهد زد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان حل مباحث و مشکلات آب در استان اصفهان را امری ضروری دانست و گفت: سه پروژه مهم و اساسی استان اصفهان با قدرت تمام در سطح ملی پیگیری شد و خوشبختانه هر سه پروژه به نتیجه رسیده است که یکی از آنها سامانه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان است.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا،  یادآور شد: همه ساله از نیمه تیرماه تا اواخر مرداد با مشکل آبرسانی به مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اصفهان در منازل مسکونی مواجه هستیم که با تکمیل سامانه دوم آبرسانی با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان این مشکل حل خواهد شد.

غلامی بیان کرد: خوشبختانه در تونل سوم کوهرنگ انتقال آب به وسیله پمپاژ در حال انجام است و پروژه احداث سد نیز با قدرت در حال اجراست و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری برسد و شاهد آبگیری سد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد پیش بینی شده و این پروژه نیز با قوت در حال اجراست و امیداریم این پروژه در مسیر تامین منابع آبی استان اصفهان و حل کمبود آب شرب و کشاورزی استان است به پایان برسد.

سرانه فضای سبز زرین شهر، دو برابر سرانه کشوری است

میثم محمدی شهردار زرین شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز با بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین شهر برگ زرینی به تاریخ افتخارات خطه طلایی ایران افزوده شد، اظهار داشت: با تلاش پرسنل شهرداری و حمایت‌های شورای اسلامی زرین شهر تعداد ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و باتوجه به شرایط سخت اقتصادی که چند سالی است شهرداری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کار ارزشمندی به شمار می آید.

وی افزود: با آغاز فعالیت مدیریت شهری در  دوره پنجم برنامه ریزی‌های لازم در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام و مهم شهرداری زرین شهر انجام گرفت که در این بین پروژه‌هایی وجود داشت که از شاخصه توسعه محوری برخوردار بودند از این رو اتمام این پروژه‌ها در اولویت نخست قرار گرفتند چراکه ثمره آن رونق اقتصادی شهر و شهروندان بود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر یکی از ابر پروژه‌های شهرداری زرین شهر به شمار می‌آید که اجرای سیاست‌های زیست محیطی و حمل و نقل را به همراه داشت و بهره برداری از این پروژه انتقال بخشی از شرکت‌های شهرک امیرکبیر اصفهان که در حوزه حمل و نقل فولاد فعالیت می‌کردند را به این شهرک رقم می‌زد.

وی گفت: با توجه به دسترسی‌های مختلف این شهرک به آزاد راه، ایستگاه راه آهن ریز و… بهترین جانمایی انجام گرفت و خوشبختانه این شهرک فعالیت خود را از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز کرد و با راه اندازی سالن اعلام بار شاهد صدور بیش از ۶ هزار بارنامه در این  شهرک بودیم که نوید بخش کسب درآمد پایدار برای شهرداری است.

محمدی تصریح کرد: آغاز فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی دیگر از الزامات این شهرک بوده که با تدابیر اتخاذ شده قطعا در آینده نزدیک این مهم نیز با استقبالی که از طرف سرمایه گذاران شاهد هستیم محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: پروژه شهرک مشاغل شهری به عنوان پروژه‌ای توسعه محور پیش بینی شده بود چراکه با توسعه روز افزون زرین شهر در سال‌های اخیر فعالیت‌های مشاغل گوناگون در کنار یکدیگر افزایش یافت، به‌گونه‌ای که طیف گسترده‌ای از انواع مراکز، واحدهای صنعتی، کارگاهی، خدماتی و… در بافت اصلی شهر استقرار یافتند که از یک سو امکان اشتغال و رشد اقتصادی را برای شهروندان فراهم ساخت و از سوی دیگر، ابعاد زندگی آنها را دچار تغییرات عمیق کرد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: روند افزایشی برخی مشاغل مزاحم شهری به شکلی قارچ‌گونه سبب شد این مشاغل فضای پیرامون خود را بلعیده‌ و سلامت جسمی و روحی شهروندان و همچنین سیمای شهر را نشانه گرفته و احساس نارضایتی را در خیابان‌هایی چون سعدی، حافظ، نهضت و رقم بزنند.

وی با بیان اینکه شهرک مشاغل شهری شامل فضاهای کارگاهی، تجاری، اداری، پمپ بنزین، و… است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده جزء اولویت نخست شهرداری، شورای اسلامی زرین شهر قرار گرفت و به شکلی جهادی زیرساخت‌های لازم شهرک مشاغل شهری در دوره پنجم مدیریت شهری به شیوه‌ای مناسب آماده و در اختیار صنوف مختلف قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه فضای کارگاهی شهرک در فاز نخست ۲۵ هکتار است، گفت: امروز خدمات زیرساختی همچون آب، برق، گاز، فیبرنوری و… تامین شده و معابر اصلی این شهرک نیز به اتمام رسیده و با آغاز فعالیت ساخت و ساز توسط اصناف انشعابات داخلی نیز واگذار خواهد شد و این مهم زمینه فعالیت ۸۷۰ واحد صنفی را رقم خواهد زد.

وی یاداور شد: کلنگ طرح توسعه این شهرک در فاز دوم در مساحت ۲۲ هکتار جهت تکمیل انتقال صنوف مزاحم شهری نیز که امروز بر زمین زده شد استقرار کارگاه‌های بزرگ همچون جوشکاری و کابینت‌سازی، تعمیرگاه‌های نیمه سنگین و… را فراهم خواهد ساخت.

شهردار زرین شهر توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف را یکی از سیاست‌های شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات در محلات مختلف شهر، توسعه متوازن و پیشرفت پایدار خطه طلایی ایران از اصلی‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری در دوره پنجم مدیریت شهری به‌شمار می‌آمد تا دستیابی برابر شهروندان به امکانات و درنهایت شعار “عدالت اجتماعی” در زرین شهر محقق شود.

وی متذکر شد: احداث پارک محله‌ای بخش عمده‌ای از پیشنهادات و درخواست‌های به‌حق ساکنین شهرک اندیشه به شهرداری زرین شهر را به خود اختصاص داده بود و باید توجه داشت به دلیل شکل‌گیری جدید شهرک اندیشه زیرساخت‌های لازم شهری در این شهرک وجود نداشت.

محمدی گفت: با توجه به محله محور بودن عملکرد عمرانی و خدماتی شهرداری زرین شهر احداث پارک محله‌ای در این مجموعه آغاز شد تا شهروندان ساکن در این شهرک همچون دیگر شهروندان از پارک محله‌ای برخوردار و زمینه ایجاد نشاط اجتماعی برای آنان فراهم گردد.

وی اظهار داشت: سرانه فضای سبز زرین شهر ۳۰ متر مربع است که دو برابر سرانه فضای سبز کشوری است و این مسئله سبب شد زرین شهر در سال ۹۸ به عنوان شهر سبز معرفی شود.

شهردار زرین شهر افزود: پروژه میدان محله قلعه قاسم یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری است که در محله هدف بازآفرینی شهری به اجرا رسید و پارک محله‌ای نیز برای این محله تعریف شده که در حال اجراست و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: پروژه‌های شهرداری زرین شهر بدون نگاه سیاسی، قومیتی و… در محلات مختلف شهر به مرحله اجرا رسید تا از یک سو نشاط شهروندان را رقم زده و از سوی دیگر منافع لازم را به شهر و شهروندان برساند و خوشبختانه شهروندان با درک این مهم مشارکت بسیار خوبی را با شهرداری در پرداخت عوارض داشتند و در سال ۹۸ شاهد مشارکت ۶۰ درصدی این عزیزان بودیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.