stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 135025
  • 23 خرداد 1399 - 13:01
3

اشاره تلمیحی آمریکا به انتقال نظامیانش از آلمان به لهستان/روسیه هشدار داد

اشاره تلمیحی آمریکا به انتقال نظامیانش از آلمان به لهستان/روسیه هشدار داد

بر اساس اعلام سفیر آمریکا در لهستان، مذاکراتی به منظور تقویت حضور نظامی آمریکا در این کشور در دست انجام است و این همزمان با انتشار یک سری گزارش ها درباره احتمال اعزام برخی از نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به سمت شرق مطرح شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورجت ماسباکر، سفیر آمریکا در لهستان در توئیتی نوشت: مذاکرات در دست انجام هستند. دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان در خصوص افزایش حضور آمریکا در این کشور بزرگتر از چیزی است که در ابتدا ترسیم شد. به زودی خبر آن اعلام می شود.

لهستان به عنوان کشوری ۳۸ میلیون نفری واقع در شرق ناتو مدت‌ها است که خواستار حضور نظامی دائمی آمریکا در خاک خود به هدف دفع هرگونه ماجراجویی روسیه شده است.

نخست وزیر لهستان روز شنبه گفت، کشورش امیدوار به پذیرش یک نیروی نظامی بزرگتر آمریکا بعد از انتشار گزارش برنامه واشنگتن برای کاستن از حضور نظامی خود در آلمان در وال استریت ژورنال است و مذاکرات در خصوص این احتمال در دست انجام است.

همزمان ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به تصمیم آمریکا برای انتقال نظامیانش از آلمان به لهستان هشدار داد و آن را باعث وخامت روابط مسکو و ناتو دانست.

وی گفت تغییراتی که در ساختار حضور نظامی آمریکا در اروپا به منظور نزدیک‌تر شدن آن‌ها به مرزهای روسیه شکل گرفته، نه تنها وضعیت پرتنش کنونی در حوزه امنیت جهانی در این قاره را وخامت می‌بخشد، بلکه تلاش‌ها برای از سرگیری گفت‌وگوی سازنده میان روسیه و ناتو را نیز مختل می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.