stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 137134
  • 27 خرداد 1399 - 17:07
2
آن چه از شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان برآمد:

دغدغه هایی از جنس کمبود نیرو، مدارس کانکسی و آسفالت های نامناسب حیاط مدارس

دغدغه هایی از جنس کمبود نیرو، مدارس کانکسی و آسفالت های نامناسب حیاط مدارس
کمبود نیروی آموزشی و خدماتی مدارس، وجود مدارس کانکسی و آسفالت های نامناسب حیاط مدارس در شهرستان همدان، مهم ترین مشکلات مطرح شده در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان بود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مدیر آموزش و پرورش ناحیه  یک همدان در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، مهم­ترین مسئله سال تحصیلی ۹۹/۱۴۰۰ را مشخص نبودن شرایط پیش رو دانست و گفت: باید برای آماده سازی آموزش در فضای مجازی و فضای فیزیکی آماده باشیم.

سیدجعفر سعیدی منش با اشاره به تجمع والدین برای ثبت نام دانش آموزان در سال های گذشته بیان کرد: در سال جرای برای مدارس حساس و پرتقاضایمان روند ثبت نام اینترنتی را در پیش گرفته ایم که البته به سبب تاکید بر محل سکونت دانش آموزان، شاهدیم که والدین معترض شده و به سمت قولنامه های صوری سوق پیدا کرده اند.

وی با اشاره به این که شاهد هستیم که آمار گرایش به مدارس غیردولتی در همدان کاهش و این روند در مدارس دولتی رو به افزایش است، گفت: ظرفیت مان برای مدارس دولتی و ثبت نام از دانش آموزان محدود است.

این مسئول با بیان این که مدارس غیرانتفاعی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، خوب عمل نکرده اند، گفت: اگر این مدارس با همین منوال ادامه کار دهند، می بازند، آن ها وارد شبکه های مجازی نشدند و محتوای آموزشی و تربیتی مناسبی را در این دوران تولید نکرده اند.

وی در این راستا از مدارس غیرانتفاعی خواست تا پویا باشند و گفت: ما نیز تا جایی که بتوانیم به این مدارس در این زمینه، کمک خواهیم کرد.

کمبود نیرو در بخش های آموزشی و خدماتی داریم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه  یک همدان در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: آسفالت حیاط مدارس متولی ندارد و بودجه آموزش و پرورش نیز کفاف ورود به این حوزه را نمی دهد به نوعی که اگر کل بودجه مان را بگذاریم، در حد آسفالت کردن حیاط یکی از مدارسمان می شود.

سعیدی منش با اشاره به این که ۵۰ درصد آموزش دانش آموزان در حیاط مدارس است، خاطرنشان کرد: کمبود نیرو در بخش های آموزشی و خدماتی داریم و در این زمینه، در بخش آموزشی می توانیم این کمبودها را با استفاده از معلمین حق التدریس، اضافه کار و استفاده از نیروهای بازنشسته فرهنگی جبران کنیم اما تامین نیروی خدماتی در حیطه کار ما نیست.

وی

سعیدی منش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه  یک همدان

آیا اداره کل نوسازی متولی سامان دهی به این مسئله است یا این موضوع رها شده؟

در این راستا، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش ناحیه یک همدان با بیان این که آزمون های هدایت تحصیلی به صورت آنلاین انجام شده است، گفت: هم اکنون منتظر نتایج امتحانات خرداد دانش آموزان برای مشخص شدن نهایی هدایت تحصیلی آن ها هستیم.

قربان مرادی با بیان این که پیگیری تجهیز نمازخانه های مدارس در پیش گرفته شده است، خاطرنشان کرد: آسفالت مدارس در این ناحیه به شدت در حال فرسوده شدن است.

وی با اشاره به این وضعیت، گفت: آیا اداره کل نوسازی متولی سامان دهی به این مسئله است یا این موضوع رها شده است؟ اگر به این شرایط رسیدگی نشود، در چند سال آینده با فوج عظیمی از حیاط های مدارس نیازمند ساماندهی روبرو خواهیم بود.

با کمبود مشاور در مدارسمان روبرو هستیم

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو همدان، جواد سلیمانی نیز در ادامه این جلسه با بیان این که در این احیه از آموزش و پرورش تعداد ۵۳ نیروی مشاوره در حال فعالیت است، گفت: در متوسطه دوم نیروی مشاور نداریم و به طور جد با کمبود مشاور در مدارسمان روبرو هستیم.

وجود مدارس کانکسی در قهاوند/ آسفالت های ۳۹ ساله حیاط مدارس

رییس آموزش و پرورش منطقه قهاوند با بیان این که عوارض ۵ درصد شهرداری مان هر ساله صفر است، عنوان کرد: وجود مدارس کانکسی بعد از ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی، جالب نیست بدین سان خیرین وارد کار شده اند و در این زمینه ۲۰۰ میلیون تومان جمع شد؛ از سویی مدارس نیمه کاره در منطقه قهاوند داریم.

حجت الاسلام ابراهیم قمری ادامه داد: آسفالت برخی از مدارس در قهاوند مربوط به سال ۱۳۶۰ است.

ساماندهی آسفالت حیاط مدارس همدان نیازمند اعتبار

در این راستا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان این که عمر مفید آسفالت نهایتاً ۱۰ سال است، عنوان کرد: ساماندهی آسفالت حیاط مدارس همدان نیازمند اعتبار است بدین سان می توان در کمیته برنامه ریزی، ردیف بودجه ای برای این موضوع درنظر گرفته شود.

محمدحسین مرادی با بیان این که اگر در این زمینه قیر رایگان داشته باشیم، می توانیم وارد کار شویم، گفت: سال گذشته ۷۲ هزار مترمربع آسفالت ریزی در استان همدان داشتیم و در سال جرای نیز در صورت تامین اعتبار، می توانیم در این راستا وارد کار شویم.

وی با اشاره به این که مدرسه غدیر خضر برای سال تحصیلی جدید آماده خواهد شد، اضافه کرد: متاسفانه اعتباری برای آسفالت حیاط مدارس نداریم.

مرادی در خصوص وجود دو مدرسه کانکسی در منطقه قهاوند نیز تصریح کرد: می توان در این زمینه به صورت پروژه های مشارکتی پیش رفت بدین سان در صورتی که ۵۰ درصد از مبلغ مورد نیاز از سوی خیرین تامین شود و نیازسنجی آن نیز به ما تحویل داده شود، ۵۰ درصد الباقی را از محل اعتبارات ملی تامین خواهیم کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.