stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 137746
  • 29 خرداد 1399 - 16:18
4
فرماندار کرمانشاه در گفت و گو با قلم:

درصدد حل مشکلات روستای پیرحیاتی هستیم/ مبلغی در حساب دهیاری برای آسفالت وجود دارد/ احداث پل هوایی و حل مشکلات برق در دستور کار قرار دارند

درصدد حل مشکلات روستای پیرحیاتی هستیم/ مبلغی در حساب دهیاری برای آسفالت وجود دارد/ احداث پل هوایی و حل مشکلات برق در دستور کار قرار دارند
فرماندار کرمانشاه گفت: نداشتن پل هوایی برای تردد اهالی روستای پیرحیاتی برای رفتن به آن سمت جاده بسیار خطرناک است. تیرهای چوبی برق در تعدادی از کوچه های این روستا وضعیت نابسامانی دارد. مبلغی با کمک دفتر روستایی استانداری در حساب دهیاری برای آسفالت معابر این روستا کمک شده است. قطعا هم فرمانداری و هم بخشداری مرکزی کرمانشاه و همچنین دفتر روستایی استانداری انشالله درصدد حل مشکلات اهالی خوب روستای پیرحیاتی خواهیم بود.
قلم | qalamna.ir :

حسام الدین شیخی – روزنامه نگار: پایان اردیبهشت ماه بود که وبگاه خبری قلم گزارشی در خصوص وضعیت یکی از روستا های نزدیک به شهر کرمانشاه را منتشر کرد. روستای پیرحیاتی با جمعیتی قریب به ۱۰۰ خانواده در ۱۳ کیلیومتری شهر کرمانشاه واقع شده که کنار دست یک شهرک صنعتی بزرگ قرار دارد اما با وجود اینکه بین راه تمام امکانات قرار گرفته اما از داشتن این امکانات رفاهی محروم مانده است.

حالا امروز پس از یک ماه با تلاش و پیگیری های قلم، مهندس رنجبر فرماندار محترم کرمانشاه، مهندس خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و مسئولین مرتبط با حضور و بازدید از این روستا از نزدیک مشکلات عدیده آنها را بررسی کردند که در ادامه فرماندار کرمانشاه توضیحاتی را ارائه کردند که با هم می خوانیم.

مهندس فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار قلم در خصوص بازدید امروز از روستای پیرحیاتی از توابع بخش مرکزی کرمانشاه، اظهار کرد: صبح امروز بنده به اتفاق مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه، نمایندگان بخشداری مرکزی به روستای پیرحیاتی از توابع بخش مرکزی رفتیم و از نزدیک ضمن بازدید از کوچه های این روستا مشکلات را با حضور اهالی محترم این روستا بررسی کردیم.

فرماندار کرمانشاه افزود: آنچه که از مهم ترین مشکلات اهالی محترم این روستا است، نداشتن پل هوایی برای تردد به آن سوی جاده است. با توجه به اینکه در مسیر جاده اصلی کرمانشاه – سنندج واقع شده تردد اهالی برای رفتن به آن سمت جاده بسیار خطرناک است، لذا یکی از ضروریات مهم احداث پل هوایی است که در سنوات گذشته هم پیگیری شده اما تخصیص اعتبار نداشته، انشاالله مجددا این موضوع از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و حوزه معاونت عمرانی استانداری پیگیری خواهد شد.

مهندس رنجبر در خصوص وضعیت خطرناک تیربرق های چوبی فرسوده در این روستا که یکی از انها برق فشار قوی است، بیان کرد: نکته دوم که مورد تاکید اهالی این روستا است وضعیت نابسامان تیرهای برق در تعدادی از کوچه های این روستا است که وضعیت نامناسبی دارد به همین خاطر ضمن اینکه در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تامین اعتبار مطرح می کنیم از طریق شرکت توزیع استان این مشکل در دستور کار قرار خواهد گرفت که یکی از مشکلات مهم روستا به شمار می آید که هم باید روشنایی معابر روستا و هم ساماندهی تیرهای برقی که بصورت چوبی هستند مشکلات شان مرتفع شود.

رنجبر در ادامه گفت: از دیگر مشکلاتی که اهالی روستا مطرح کردند و از نزدیک هم مشاهده کردیم وضعیت نامناسب کوچه های این روستا است که بصورت خاک و شن هستند، هرچند که تعداد کوچه ها کم است اما انشالله یکی از پروژه هایی خواهد بود که به جد پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: مبلغی با کمک دفتر روستایی استانداری کمک شده در حساب دهیاری است اما جوابگو نیست انشاالله هم از طریق بنیاد مسکن پیگیری خواهیم کرد و همچنین با همکاری معاونت عمرانی استانداری سعی می کنیم که در اعتبارات سال ۱۳۹۹ در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای آسفالت معابر این روستا و جدول گذاری و هدایت آب های سطحی هم به یاری خدا تدبیر کنیم و پیگیری داشته باشیم.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: مردم روستای پیرحیاتی مردمان بسیار خوب، متعهد، انقلابی و مردم ارزشمندی هستند که ما احترام خاصی برای اهالی این روستا قائلیم و به یاری خدا تلاش خواهیم کرد برای این مردم مومن و محترم و انقلابی، حتما در جهت رفع مشکلات شان با حمایت و پشتیبانی استاندار محترم و معاونت محترم عمرانی استانداری و پیگیری هایی که بخشداری مرکزی به عمل خواهند آورد مشکلات را در حد توان مان حل کنیم.

وی افزود: قطعا هم فرمانداری و هم بخشداری مرکزی کرمانشاه و همچنین دفتر روستایی استانداری انشالله درصدد حل مشکلات اهالی خوب روستای پیرحیاتی خواهیم بود.

گفتنی است در این بازدید بخشدار مرکزی کرمانشاه به دلیل کسالت حضور نداشت.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.