stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 138931
  • 02 تیر 1399 - 10:12
2
رئیس پلیس راهور استان اصفهان :

بیش از ۲ هزار نفر به مراکز شماره‌گذاری مراجعه می‌کنند/۸۰ درصد فوتی‌ها در سال‌های گذشته، عابران پیاده و موتورسواران بودند

بیش از ۲ هزار نفر به مراکز شماره‌گذاری مراجعه می‌کنند/۸۰ درصد فوتی‌ها در سال‌های گذشته، عابران پیاده و موتورسواران بودند
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پس از اتمام محدودیت‌های کاری در ابتدای سال، خدمات شماره‌گذاری تا ساعات ۱۷ و ۱۸ ادامه داشت و هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر به مراکز شماره‌گذاری ما مراجعه می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که طرح‌های پلیس راهور برای کاهش تعداد فوتی‌ها و مصدومان حوادث راهنمایی و رانندگی است، اظهار داشت: همه می‌دانند که پلیس در خدمت مردم و دلسوز آنان است اما در هر صورت افراد متخلف از جریمه هراس دارند، همان‌گونه که انسان از خدا نفرتی ندارد و فقط از گناه ناراحت می‌شود.  

امام‌جمعه اصفهان افزود: علت اینکه پس از گذشت سال‌ها مسؤولان نتوانسته‌اند مسائل مربوط به موتورسواران را به صورت کامل بهبود بخشند این است که برخی از کارهای زیرساختی انجام نشده است، مثلاً تا زمانی که موتور بدون پلاک تردد دارد بدون شک جریمه کردن آن برای نداشتن کلاه ایمنی کاری بیهوده است، بنابراین پلیس راهور در ابتدا باید تلاش کند موتورسیکلت بدون پلاک تردد نکند، سپس به مسائلی همچون سند مالکیت، گواهینامه و کلاه ایمنی بپردازد.

وی تصریح کرد: با نگاهی به سایر کشورها می‌بینیم که اگر کشوری در حوزه فرهنگ ترافیکی و آموزش سرمایه‌گذاری کند بدون شک آمار تصادفات و تلفات جانی آن کاهش چشمگیری خواهد داشت همان‌گونه که در کشور ما نیز طرح‌های بسیار خوبی در سطح ملی اجرا شده است.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به ضرورت تداوم اجرای طرح‌های آموزشی و مقابله با تخلفات عنوان کرد: استمرار در کارها سبب موفقیت و ایجاد فرهنگ مناسب در حوزه ترافیک می‌شود، در قرآن کریم می‌فرماید «وَ اعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّى یَأْتِیَکَ الْیَقین: عبادت کن تا به یقین برسی» یعنی تکرار عمل انسان را به یقین می‌رساند به همین دلیل در کارهای عبادی و دینی تکرار وجود دارد همچون نماز، البته استمرار در کارها از آغاز کردن آن دشوارتر است همان‌گونه که در روایتی آمده است که باقی ماندن بر عمل، سخت‌تر از شروع کردن آن است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به وجود قوانین مناسب در حوزه راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: اجرای قوانین را باید از مردم بخواهیم تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود.  

تداوم کاهش آمار تلفانی جانی در حوادث راهنمایی و رانندگی

محمدرضا محمدی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های پلیس راهور در شرایط مبارزه با کرونا اظهار داشت: چند تن از کارکنان راهنمایی و رانندگی به ویروس کرونا مبتلا شدند که همه این عزیزان بهبود یافتند، پس از اتمام محدودیت‌های کاری در ابتدای سال، خدمات شماره‌گذاری تا ساعات ۱۷ و ۱۸ ادامه داشت و هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر به مراکز شماره‌گذاری ما مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: یکی از نارضایتی‌های مردم، دور دورهای شبانه بود، آنان از صدای ناهنجار و آزاردهنده سیستم‌ صوتی برخی از خودروها گلایه داشتند که پلیس با اجرای طرح‌هایی این موضوعات را کنترل کرده است.

وی عنوان کرد: استفاده از نورهای غیرمجاز همچون لامپ‌های زنون می‌تواند راننده را به مدت چند ثانیه کور کند که پلیس به شدت با این خودروها برخورد کرده است، همچنین طرح‌های مختلفی برای مقابله با سگ گردانی، بدحجابی، تغییر در ارتفاع خودرو و دودی کردن شیشه‌ خودرو اجرا شده است.

محمدی با اشاره به موفقیت‌های یک دهه اخیر پلیس راهور استان اصفهان در کاهش آمار تصادفات و فوتی‌ها افزود: سال گذشته ۶ درصد کاهش میزان فوتی‌ها در استان اصفهان در حوزه درون‌شهری رقم خورد، همچنین این روند در سه ماهه نخست امسال تداوم داشته است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان یادآور شد: لازم است سهم همه دستگاه‌ها در کاهش آمار تصادفات و فوتی‌ها مشخص شود و همه دستگاه‌ها همچون خودروسازان، آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها و راهداری به وظایف خود در قبال این موضوع عمل کنند.

وی عنوان کرد: ۸۰ درصد فوتی‌ها در سال‌های گذشته، عابران پیاده و موتورسواران بودند که تلاش شد با برنامه‌های آموزشی این آمار کاهش یابد، همایش «کلاهی برای زندگی» در ۸ شهرستان برای موتورسواران برگزار شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در بررسی‌های علمی مشخص شده است که داشتن کلاه ایمنی تا ۸۰ درصد از مرگ موتورسواران جلوگیری می‌کند، درصد بسیاری از موتورسواران کلاه ایمنی دارند اما استفاده نمی‌کنند.  

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که شب‌ها با سرعت بالا در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنند، پلیس آنان را صبح احضار می‌کند، خودروی آنان متوقف شده و باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

محمدی درباره اجرای طرح زوج و فرد بیان کرد: شهروندان باید نسبت به اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر آگاهی کامل داشته باشند و برای مالکان خودروها پیامک اطلاع‌رسانی ارسال شود که اگر کسی اطلاع نداشت و وارد این محدوده شد بداند که جریمه شده و از این محدوده خارج شود، پلیس راهور اجرای این طرح را به مدت ۳ هفته به تعویق انداخت تا زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری اصفهان در این زمینه فراهم شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.