stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 141083
  • 08 تیر 1399 - 12:19
1
عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر:

برکناری سومین شهردار شاهین شهر / شهردار منتخب باید منافع شهر و شهروندان را قاطعانه پیگیری کند

برکناری سومین شهردار شاهین شهر / شهردار منتخب باید منافع شهر و شهروندان را قاطعانه پیگیری کند
عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر با اشاره به تغییر هفتمین شهردار و سرپرست در دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر، تصریح کرد: تعداد شهرداران در مدت چهار ساله شوراهای شهر مهم نیست و بر طبق قانون محدودیتی برای تغییر یا تعویض شهرداران وجود ندارد و شهردار منتخب باید برطبق قانون منافع شهر و شهروندان را قاطعانه پیگیری کند.
قلم | qalamna.ir :

علی فتحی با اشاره به ماده ۸۳ قانون شهرداری‌ها و شوراها، اظهار کرد: بر طبق این ماده شوراهای شهر وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و نحوه برخورد شهرداران با لوایح تصویب شده شوراهای شهرها را بر عهده داشته و می‌توانند با طرح سوال از نحوه اجرا و عملکرد شهرداران آگاه شوند، همچنین شهرداران موظفند، طبق قانون در مدت ۱۰ روز در صحن علنی شورا حضور داشته و پاسخگو باشند.

وی، با بیان اینکه شهردار شاهین‌شهر با غیبت در صحن علنی و فوق العاده شورا قانون را تمکین نکرده‌است، افزود: شورای اسلامی شهر ۲۲ سوال در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، خدمات‌شهری، شهرسازی، منابع انسانی، نظارت بر قراردادهای خدمات شهری مانند تنطیف شهری و ..‌. را طرح کرده و با گذشت ۱۰ روز، صبح امروز شهردار با پاسخ کتبی به شورا از حضور در نشست علنی شورا امتناع کرد و در نشست فوق العاده‌ای عصر امروز نیز، حاضر نشد.

این عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر، با اشاره به فقدان دلایل کافی شهردار در قانع کردن منتخبان مردم، خاطرنشان‌کرد: “حمیدرضا فرهنگ” با ۶ رای موافق در نشست فوق العاده شورای شهر با حضور نماینده فرمانداری، استیضاح و “احمدرضا پری‌تبار” سرپرست شهرداری شاهین شهر معرفی شد.

فتحی، با بیان اینکه سازمان بازرسی در احراز سکونت “فرهنگ” در شاهین‌شهر تاکید داشت، افزود: در صورت پیگیری امور تعیین شده، هماهنگی شهردار با شورا، نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران خصوصا شرایط پیمان تنظیف شهری و تجهیز کارگاهی شرکت “نیکو شهر”، همدردی و حضور در جمع کارگران و دلجویی از آنان، پیگیری پروژه‌های عمرانی مانند ورودی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شرق شاهین‌شهر و کسب درآمد تعهد شده در ابتدای سال، مسئله سکونت یا عدم سکونت وی، قابل اغماض بود.

وی، با اشاره به تغییر هفتمین شهردار و سرپرست در دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر، تصریح کرد: تعداد شهرداران در مدت چهار ساله شوراهای شهر مهم نیست و بر طبق قانون محدودیتی برای تغییر یا تعویض شهرداران وجود ندارد و شهردار منتخب باید برطبق قانون منافع شهر و شهروندان را قاطعانه پیگیری کند.

فتحی، با بیان اینکه پروژه متروی اصفهان_شاهین‌شهر در قبل از تصدی “حمیدرضا فرهنگ” بر سمت شهرداری شاهین شهر به سرانجام رسیده بود، خاطرنشان‌کرد: در اواخر شهریور ۹۸ قبل از تصدی سمت شهرداری توسط “فرهنگ” مجوزهای لازم اخذ و در دوره تصدی وی، تنها مناقصه تجهیز کارگاه انجام شده‌است، همچنین عدم ابلاغ تذکر و اخطار سوم به شرکت “نیکو شهر” در خصوص اجرای نشدن مفاد قانونی در قرارداد از سوی شهرداری و خدمات شهری، قابل بررسی و پیگیری است.

طبق قانون شهردار جدید شاهین‌شهر باید در مدت سه ماه از تاریخ استیضاح شهردار قبلی معرفی شود.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.