بنابراعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان، مهندس ذبیح الله قجاوند معاون آموزشی این واحد، گفت: یکی از مزایا و برجستگیهای مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاهی صنعتی اصفهان، کیفیت است و مسئلهای که ما را از سایر مراکز متمایز و یا حداقل جز موسسات تراز بالا قرار میدهد، بحث کیفیت آموزشی، رعایت عدالت آموزشی و استفاده از مدرسین متخصص و ماهر و مباحث فرهنگی است که موجب اطمینان خاطر خانوادهها نسبت به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان شده است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۸ تعداد مراکز این معاونت، به ۸ مرکز افزایش یافت که ۲ مرکز در شهرستانهای نجفآباد و خمینی شهر و ۶ مرکز نیز در اصفهان مستقر هستند.
وی افزود: مرکز نجفآباد درزمینهٔ آموزش زبان، کامپیوتر، بورس و تعمیرات موبایل و مرکز خمینی شهر در حوزه زبان و حسابداری فعال هستند و علاوه برآن نیز مرکز شماره ۲ در اصفهان به آموزشهای تخصصی کامپیوتر، فنی مهندسی، آموزشهای مجازی و برخط، اختصاص دارد که بهعنوان یک مرکز تخصصی در این زمینه فعالیت دارد.
معاون آموزشی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه سایر مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در زمینهٔ آموزشهای زبان فعال هستند، افزود: آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ترکی و عربی از دوره کودکان و نوجوانان تا عالیترین و تخصصیترین سطوح در سایر مراکز ارائه میشود.
افزایش ۹ و نیم درصدی تعداد فراگیر مراکز آموزشی واحد صنعتی اصفهان
معاون آموزشی واحد صنعتی اصفهان، ضمن مقایسه تعداد فراگیران مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در سالهای ۹۷ و ۹۸، روند تعداد فراگیران را رو به رشد عنوان و افزود: در سال ۹۸ تعداد فراگیران نسبت به سال ۹۷ از ۴۸ هزار ۱۹۹ نفر به ۵۲ هزار ۷۲۹ نفر افزایش پیدا کرده که حدود ۹ و نیم درصد افزایش تعداد فراگیر اتفاق است.
وی با تاکید بر تنوع آموزشها در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در بیشتر مراکز، آموزش زبانهای خارجی وجود دارد، اما برای تخصصی کردن مراکز هم عمل شده، از جمله مرکز شماره ۲ که رشتههای فنی مهندسی و آموزشهای برخط را دربردارد و مرکز ۴، علاوه بر آموزش زبان انگلیسی در زمینهٔ آموزش زبانهای خارجی غیرانگلیسی نیز فعال است.
قجاوند، ارتقاء سطح کیفی اساتید و محتواهای آموزشی برگزیده در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان را از توانمندیها و مزایای این مراکز دانست و گفت: حدود ۲۶۰ استاد در هرماه با مراکز آموزشی این واحد فعالیت و ارتباط دارند که بهویژه در حوزه زبان باید از فیلترهای مختلفی عبور نموده تا وارد چرخه تدریس شوند.
وی با تشریح فرایند گزینش مدرسین مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان، ادامه داد: فرایند تدریس مدرسین توسط فراگیران، مدیر گروه و همچنین حضور اساتید با سابقه در کلاس، تحت نظارت و ارزشیابی قرار میگیرد و در طول سال طی چندین مرحله، دورههای آموزشی روشها و فنون جدید تدریس برای مدرسین ارائه و آزمون ارتقاء نیز برای مدرسین برگزار میشود.
قجاوند به اتخاذ روشهای آموزش برخط و مجازی در ایام شیوع بیماری کرونا توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل حفظ بهداشت و ایمنی سلامت فراگیران از اوایل اسفند آموزشهای برخط، برای فراگیران بهعنوان یک روش آموزشی در نظر گرفته شد و به علت اینکه مرکز شماره ۲، بهعنوان مرکز آموزشهای مجازی در این زمینه از سالهای قبل فعال بوده است، توانستیم سریع به این نوع از آموزشها ورود پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: با شروع سال ۱۳۹۹ تمام دورههای قبلی در بستر آموزشهای برخط به اتمام رسید و پس از آن با بررسی نقاط قوت و ضعف، نرمافزار آموزشی خود را ارتقاء داده و سامانه آموزشی به نرمافزار این نوع از آموزش متصل شد و برای بیش از ۱۰۰۰ نفر آموزش برخط برگزار شد.
آموزشهای برخط، بهعنوان آموزشهای رسمی واحد صنعتی اصفهان ادامه دارد
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان تصریح کرد: بهصورت جدی به دنبال استقرار سامانههای آموزشی برخط میباشیم که این نوع از آموزشها بهعنوان آموزشهای رسمی و پایدار جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان ادامه یابد.
قجاوند خاطرنشان کرد: این آموزشها محدود به استان نیست، بلکه با تعاملی که با سایر واحدهای جهاد دانشگاهی در دیگر استانها ازجمله همدان، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی به وجود آمده است درصدد هستیم با همکاری دیگر مراکز، آموزشهای برخط و مجازی را بهصورت ملی برگزار نماییم و در آینده نزدیک تمام کلاسهای حضوری قابلیت استفاده از این روش آموزش را خواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه درصد قابلتوجهی از فراگیران علاقه به آموزشهای حضوری دارند از ابتدای تابستان کلاسهای حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی و کاهش ظرفیت هر کلاس به حدود زیر ۵۰ درصد برگزار میشود.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در ادامه به تبیین بیشتر قابلیتهای آموزش برخط در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: در نوع تدریس، اساتید حضور فراگیر را در کلاس میبینند و همچنین امکان آپلود فایل آموزشی توسط استاد و ارائه تمرین، گروهبندی افراد توسط نرمافزار آموزشی و حتی اجرای کار گروهی بهویژه در کلاسهای مکالمه وجود دارد.
وی تاکید کرد: طی این مدت سامانههای آموزش برخط را بررسی و ارزیابی کرده و سپس با توجه به نیاز خود و نوع فراگیران، نوع اینترنت، نرمافزار آموزشی را به سامانههای آموزش مجازی و سامانه ثبتنام متصل نمودیم.
انتهای رپرتاژ آگهی