stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 141295
  • 09 تیر 1399 - 9:07
1
مدیر امور برق شهرستان خور و بیابانک:

مشترکین مصرف برق خود را کنترل کنند

مشترکین مصرف برق خود را کنترل کنند
مدیر امور برق شهرستان خور و بیابانک گفت: برای بهبود مصرف و مدیریت مطلوب انرژی در فصل تابستان انتظار داریم مشترکان با این اداره همکاری لازم را داشته باشند و مصرف خود را کنترل کنند.
قلم | qalamna.ir :

اسماعیل محمد نصیری، افزود: میزان مصرف برق در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان بیش از ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی بیان کرد: افزایش دما و استفاده بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، موجب شده تا روند رو به رشد مصرف برق در خور و بیابانک ادامه یابد و پیک مصرف از ۱۱ هزار به ۱۳ هزار مگاوات برسد.

وی اظهارداشت: وسایل سرمایشی مورد استفاده در مناطق گرم مصرف برق بسیار بالایی دارند و افزایش تعداد دستگاه‌های سرمایشی باعث می‌شود تا میزان پیک بار مصرف برق به اوج برسد.

وی رعایت الگوی مصرف و مدیریت بهینه برق را ضروری دانست و افزود: در صورتی که مردم، ادارات شهرستان در فصل گرما الگوی مصرف را رعایت کنند تابستان را بدون خاموشی گذر خواهیم کرد.

مدیر امور برق شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه شهروندان از وسایل پرمصرف و غیرضروری در ساعت پیک بار از ساعت ۱۲ تا ۱۷ پرهیز کنند گفت: انتظار می رود در ادارات و منازل از نور طبیعی استفاده شود، لامپ‌های اضافی را خاموش و درجه کولر گازی روی ۲۴ تا ۲۵ تنظیم شود.

نصیری افزود: برای بهبود مصرف و مدیریت مطلوب انرژی در فصل تابستان انتظار داریم مشترکان با این اداره همکاری لازم را داشته باشند و مصرف خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل همکاری خوب مشترکین صنعتی و خانگی شاهد خاموشی در استان و شهرستان نبودیم و امسال هم امیدواریم در صورت همکاری شهروندان ضمن تأمین انرژی پایدار از فصل تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

مدیر امور برق شهرستان خور و بیابانک تصریح کرد: امسال با اضافه شدن ۳۲۹ مشترک برق جدید به شبکه توزیع برق خور و بیابانک تعداد انشعاب‌های برق به ۱۲۴۵۰ مشترک رسیده است.

لازم است مشترکین برق در ساعات اوج مصرف همراهی لازم با صنعت برق داشته باشند و از وسایل پرمصرف غیرضروری از قبیل ماشین ظرف‌شویی، لباسشویی و جارو برقی در این ساعات بپرهیزند ضمن اینکه کولر آبی روی دور کم بگذارند و در صورت استفاده از کولر گازی درجه آن را روی ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.