stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 142067
  • 11 تیر 1399 - 8:33
0
سخنگوی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در اصفهان خبر داد؛

تدوین ۷۳ دستورالعمل و پروتکل بهداشتی در ایام شیوع کرونا

تدوین ۷۳ دستورالعمل و پروتکل بهداشتی در ایام شیوع کرونا
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به تدوین و تصویب ۷۳ دستورالعمل و پروتکل بهداشتی برای تمام دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: از ۱۰۸ شهر در استان اصفهان، حدود ۹۹ شهر در وضعیت سفید قرار دارند و یک شهر قرمز و یک شهر در وضعیت نارنجی و ۷ شهر هم وضعیت زرد دارد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الله غلامی، با اشاره به برگزاری سی و هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری اصفهان اظهار داشت: در این جلسه با مرور عملکرد جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا در پنج ماه گذشته که با برگزاری ۳۷ جلسه و ۴۲۸ مصوبه همراه بود، تدابیری برای کنترل و مهار بیماری کرونا اندیشیده شد.

وی افزود: ۳۵ درصد مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان مربوط به امور بهداشت و درمان و آموزش و اطلاع رسانی بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اشاره‌ای به پنج درصد مصوبات که به ادارات و دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان اصفهان مربوط بود، اشاره‌ای داشت و گفت: ۲۰ درصد از مصوبات هم به حمل و نقل درون و برون شهری اختصاص یافته بود.

وی با اشاره به ۱۰ درصد مصوبات که به نظارت و بازرسی مربوط شده بود، تصریح کرد: بقیه مصوبات هم به امور پراکنده تخصیص یافت.

غلامی با اشاره به تدوین و تصویب ۷۳ دستورالعمل و پروتکل بهداشتی برای تمام دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: از ۱۰۸ شهر در استان اصفهان، حدود ۹۹ شهر در وضعیت سفید قرار دارند و یک شهر قرمز و یک شهر در وضعیت نارنجی و ۷ شهر هم وضعیت زرد دارد.

وی بیان داشت: متأسفانه تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی اعم از رستوران‌ها، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، پارک‌ها رعایت شده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۵۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی هم در مراکز بهداشتی و درمانی رعایت شده است، تصریح کرد: عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی عامل مهم موج گیری بیماری کرونا شده است.

تشدید نظارت‌های بازرسی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی

وی با اعلام کنترل و پایش تیم‌های بازرسی و نظارت بر پایه اقدامات تنبیهی و تشویقی در جهت مهار بیماری کرونا گفت: از امروز تیم‌های بازرسی با نهادها و واحدهای صنفی که به دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی پایبند نیستند برخورد جدی خواهد کرد.

غلامی با اشاره به ۱۶ هزار و ۹۰۰ تذکر کتبی به واحدهای متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی‌کنند، گفت: بیش از سه هزار و ۲۱۰ مورد تعهد کتبی از واحدهای متخلف در زمینه پیشگیری از کرونا اخذ شده است.

وی اضافه کرد: شش هزار و ۶۰۴ واحد هم اخطار پلمب گرفتند و یک هزار و ۶۷۳ واحد هم پلمب شدند و از این به بعد در محل ورودی واحدهایی که پلمب می‌شوند و یا اخطار پلمب دریافت می‌کنند با نصب بنرهایی مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط واحد مذکور، به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود و واحدهایی هم که به رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغ شده پایبند هستند تشویق می‌شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی می‌توان بیماری کرونا را کنترل و مدیریت کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.