stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 142073
  • 11 تیر 1399 - 8:28
2
شهردار کاشان:

برای اولین بار مجوز پایگاه پژوهشی بازار تاریخی کاشان صادر شد

برای اولین بار مجوز پایگاه پژوهشی بازار تاریخی کاشان صادر شد
شهردار کاشان گفت: بازار تاریخی و فرهنگی کاشان تمام شهرهای اطراف را پوشش می‌دهد و برای اولین بار مجوز پایگاه پژوهشی بازار با تلاش شهرداری کاشان توسط وزارت میراث صادر و هم اکنون مشغول به فعالیت است.
قلم | qalamna.ir :

سعید ابریشمی راد ، با اشاره به اهمیت بازار کاشان برای توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه کاشان اظهار داشت: بازار تاریخی و فرهنگی کاشان تمام شهرهای اطراف را پوشش می‌دهد و برای اولین بار مجوز پایگاه پژوهشی بازار با تلاش شهرداری کاشان توسط وزارت میراث صادر و هم اکنون مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه بازار کاشان در حدود ۲۳۰ سال پیش ساخته شده است، ابراز داشت: در دو سال گذشته تمام مسیرهای منتهی به بازار را ساماندهی کردیم که اوج این فعالیت‌ها در بازسازی و بهسازی خیابان میرعماد است که این خیابان در حقیقت ورودی اصلی و شاخص بازار کاشان است که از قدیم الایام مورد استفاده شهروندان کاشانی قرار می گرفته است.

شهردار کاشان همچنین با اشاره به اینکه خیابان باب الحوائج در چند سال اخیر با فرم نامشخص خود و با تراکم اتومبیل‌های پارک شده بسیار برای همشهریان و کسبه بازار و همچنین گردشگران آزاردهنده بود، تصریح کرد: شهرداری کاشان با مطالعات کارشناسی دقیق خود و با استفاده از نظرات مشاورین مطرح در زمینه ترافیک و حمل و نقل شهری و با همکاری بخش خصوصی تصمیم گرفت پارکینگ چارسو را به منظور حل بخشی از معضلات و مشکلات این محور و به منظور احداث یک ورودی مرکز محور برای بازار بزرگ و تاریخی کاشان تأسیس کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری این ایده مکاتبات با میراث فرهنگی انجام شد، خاطرنشان کرد: بعد از مکاتبات فراوان و برگزاری جلسات مختلف در نهایت اداره کل میراث فرهنگی استان در تاریخ ۲۳ مهرماه ۹۸ و طی نامه شماره ۹۸۲/۱۲۳/۸۲۰۰ اعلام کرد که تمام نقشه‌های مقاوم سازی و معماری پارکینگ طبقاتی چارسوی کاشان به تأیید کمیته فنی این اداره کل رسیده است.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه دو خانه تاریخی وثقی و مقدم در جوار این پروژه قرار دارد، بیان داشت: تمام اقدامات لازم برای تأمین و نگهداشت این دو خانه که در فهرست آثار ملی هم وجود دارد توسط شهرداری و پیمانکار این پروژه انجام شده است و انجام این پروژه با رعایت تمام دستورالعمل‌های لازم برای محافظت از آثار تاریخی انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه پروژه پارکینگ چارسو یک پروژه محرک توسعه در محدوده بازار است، یادآور شد: پیش بینی شده است این پروژه با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع و با هشت هزار متر پارکینگ شامل ۲۵۰ خودرو در تابستان ۱۴۰۰ برای استفاده و بهره برداری اهالی خوب کاشان و کسبه محترم بازار بزرگ و تاریخی کاشان افتتاح شود.

شهردار کاشان افزود: پارکینگ چارسو علاوه بر تأمین پارکینگ اتومبیل کسبه، مراجعین و گردشگران بازدید کننده از بازار کاشان بار ترافیک معابر اطراف بازار به خصوص خیابان باب الحوائج و مناطق اطراف آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.