stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 142203
  • 11 تیر 1399 - 11:09
0
فعالیت ۴۰۰ بانوی استان فارس در پست‌های مدیریتی

فعالیت ۴۰۰ بانوی استان فارس در پست‌های مدیریتی

فعالیت ۴۰۰ بانوی استان فارس در پست‌های مدیریتی
بیش از ۴۰۰ بانوی استان فارس در پست‌های مدیریتی میانه و سمت‌های مدیران پایه فعالیت می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس در نشست تخصصی بانوان مدیر استان گفت: ۴۵ بانو در پست مدیریت میانی استان یعنی در مرحله تصمیم گیری اداره‌ها فعال هستند و ۵۷ بانو در سمت معاونت سازمان‌ها فعالیت می‌کنند
دستغیب افزود: علاوه بر حوزه کارآفرینی، در استان فارس، ۷ مدیرکل، ۴ بخشدار و ۳ معاون فرماندار و بیش از صد نفر از فعالان در حوزه دهیاران و شورا‌های روستا‌ها بانو هستند که نشان از مسئولیت پذیر بودن و توانمندی مدیریتی بانوان است.
وی هدف از برگزاری نشست تخصصی بانوان مدیر استان را رفع موانع و چالش‌های پیش روی بانوان مدیر و شاغل اعلام کرد و‌گفت: باوجود توانمندی، عدالت محوری و قانونمندی بانوان، هنوز جامعه پذیرش ورود زنان مدیر را ندارد و این را می‌توان در بیان خاطرات و مشکلات آن‌ها درک کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، انتظار بیش از حد از یک بانو در پست مدیریت در مقایسه با مدیریت یک آقا در همان پست را از دیگر چالش‌های بانوان مدیر بیان کرد.
در ادامه این جلسه بانوان حاضر درخواست‌های خود را بیان کردند و از استاندار خواستند بانوان را در عرصه‌های مدیریتی بیشتر حمایت کنند.
استاندار فارس هم با بیان این که یکی از ارکان توسعه پایدار حرکت همه جانبه به خصوص توجه به سرمایه‌های انسانی، به دور از هرگونه تبعیض جنسیتی است گفت: بیش از ۷۰ درصد بانوان استان فارس دارای تحصیلات آکادمیک هستند که با حضور در جامعه و فعالیت در بخش‌های مختلف توانمندی‌های خود را نشان داده اند.
رحیمی گفت: در زمینه نقش آفرینی زنان باید بستر‌های فرهنگی این موضوع یعنی مقبولیت حضور زنان در جامعه و چگونگی نگاه دینی و مذهبی به این حضور تشریح شود تا بدانند چگونه می‌توانند حضوری مؤثر در جامعه داشته باشند.
وی، بستر حقوقی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف عمومی را از دیگر موضوع‌های مه بیان کرد و افزود: باید اندیشمندان بستر حقوقی را فراهم کنند، زیرا با دقت نظر، ظرافت کاری، مردم داری و شفافیت بیشتر در کار‌ها توسط بانوان در حوزه‌های مدیریتی زنان، آنان و شاهد تخلف کمتر هستیم.
استاندار فارس، با اشاره به اختصاص سهم ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی به زنان گفت: تلاش می‌شود تا پایان دوره استانداری او، ۵۰ درصد سهم مدیریتی استان از آن بانوان شود.
در پایان این جلسه از تعدادی بانوان مدیر استان با اهدا لوح تجلیل شد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.