stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
  • کد خبر : 142224
  • 11 تیر 1399 - 12:34
1
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در جلسه شورای اداری این شهرستان مطرح کرد:

سرپل ذهاب دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوان در زمینه ها و بخشهای مختلف است

سرپل ذهاب دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوان در زمینه ها و بخشهای مختلف است
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: حضور مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحبوحه آسیب‌ها مایه دلگرمی و امیدواری زلزله زدگان شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، جلسه شورای اداری شهرستان سرپلذهاب باحضور حیدری نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار‌،‌ امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار سرپل ذهاب در این جلسه اظهار داشت: سرپلذهاب با دوبخش مرکزی و قلعه شاهین و ۲۰۴ روستا با جمعیت بالغ بر ۸۵ هزار ۶۱۶ نفر، ۱۷۰۲ نفر جانباز ۱۱۳ آزاده و ۸۵۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

محبت جمالی نیا افزود: در زلزله آبانماه ۱۳۹۶ در سرپلذهاب ۶۲۰ جانباخته، ۷ هزار و ۵۰۰ آسیب دیده، ۳۶ هزار واحد آسیب دیده، ۳ هزار و۱۵۰ واحد صنفی آسیب دیده، ۶۴ واحد کارگاهی آسیب دیده، ۲ هزار و ۶۵۱ واحد دامی آسیب دیده و آسیب‌های حوزه ادارات و زیرساخت‌ها را برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه مدیریت میدانی مناطق زلزله زده توسط استاندار جهادی و پرتلاش کرمانشاه جناب بازوند و سالاری معاونت عمرانی استاندار اداره شد گفت: لازم است از حضور و همراهی امام جمعه انقلابی شهرستان، مسئولین مختلف و تلاش خود مردم که کار بازسازی را به سرعت پیش بردند تشکر کنیم.

این مسؤل در ادامه بیان کرد: وجود ۲۲۴ اثر تاریخی که ۱۴۲ اثر آن ثبت ملی شده است، مناطق تفریحی، حیات و حش وسیع و بکر، یادمانهای شهداء و آثار بجامانده از دوران دفاع مقدس پتانسیل‌های خوبی در حوزه توریستی و گردشگری است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: در حوزه اشتغال شهرستان از محل اعتبارات اشتغالزایی زلزله ۶ هزار و ۱۳۵ طرح بااعتبار بیش از ۱۷۵ میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با اشتغالزایی ۶ هزار و ۶۷۴ نفر در سرپلذهاب اجرا شده است.

جمالی نیا خاطرنشان کرد: درحوزه تسهیلات روستایی و عشایری ۳۴ میلیارد تومان برای ۱۰۹ طرح لازم است که اعتبارات بانکی آن وجود ندارد که لازم است از سوی نماینده مردم در مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: از ۱۷ هزار واحد تخریبی شهرستان ۱۵ هزار و ۲۷۰ واحد آن بازسازی شده است که در حوزه واحدهای تخریبی بیش از ۲ هزار واحد به آمار موجود پیش از زلزله و ۲۰ درصد به خانوارهای روستایی اضافه شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل تراکم طبقاتی خصوصا در سطح شهر تسهیلات مختلفی با پیگیری‌های که انجام شده اختصاص یافته اما متاسفانه هنوز بصورت کامل به مردم واگذار نشده است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در پایان اظهار داشت: تامین اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد تومانی برای رفع نقاط حادثه خیز در ۱۲ نقطه از راههای شهرستان لازم و ضروری است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.