stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 142591
  • 12 تیر 1399 - 12:53
1
استاندارفارس اولویت در امور عمرانی مسئله آب است

اولویت در امور عمرانی مسئله آب است

اولویت در امور عمرانی مسئله آب است
طرح انتقال آب از دریا به استان فارس در حال پیگیری است.
قلم | qalamna.ir :

استاندارفارس در بازدید از چند طرح عمرانی و تولیدی در شهرستان جهرم گفت: اولویت ما در امور عمرانی مسئله آب است و با توجه به خشکسالی یک دهه گذشته که فشار زیادی را بر فارس وارد کرد تلاش کردیم طرح‌هایی را در این زمینه اجرا کنیم.
عنایت الله رحیمی با بیان این که سد‌های چشمه عاشق، تنگه خمار و هایقر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیدند، اظهار داشت: سد‌های نرگسی و کوار نیز با پیشرفت خوبی در دست ساخت هستند.
وی با اشاره به این که در حوزه انتقال آب، خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز آماده بهره برداری است، ادامه داد: خط انتقال آب از سد ملاصدرا به شهر‌های ارسنجان و سعادت شهر در دست اجراست که این طرح تا سعادت شهر انجام شده است.
رحیمی به پیگیری انتقال آب از دریا به استان فارس اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب از سد رودبال به جنت شهر، داراب و زرین دشت نیز در همین راستا آغاز شده که این خط تا داراب انجام شده و مابقی در دست اقدام است.
استاندار فارس افزود: خط انتقال آب از سد رودبال به فسا و استهبان در دست اجرا و در مسیر استهبان تا ایج رسیده است.
وی درخصوص بهره برداری از طرح تصفیه خانه آب شرب خط انتقال از سد سلمان به جهرم هم گفت: در همین زمینه آبگیری آزمایشی انجام شده و باید با پرداخت بدهی‌های پیمانکاران خط از انتقال کامل تکنولوژی استفاده کند و آب با کیفیت تحویل شهروندان شود.
رحیمی با اشاره به این که استفاده از آب‌های خاکستری و پساب هم مورد نظر بوده است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با احداث تصفیه خانه‌ها آب مورد نیاز مراکز صنعتی را بیش از گذشته تامین کنیم.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.