stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 142932
  • 14 تیر 1399 - 9:25
1

درخواست سوئد برای اعمال فشار علیه اسرائیل جهت لغو طرح الحاق

درخواست سوئد برای اعمال فشار علیه اسرائیل جهت لغو طرح الحاق

وزیر خارجه سوئد خواستار تشدید فشارهای جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی جهت ممانعت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم شد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آنا لیند، وزیر خارجه سوئد تاکید کرد که فشارهای بین‌المللی قبلا برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از الحاق اراضی فلسطینی موفقیت‌آمیز بوده و این فشارها باید همچنان ادامه داشته باشد.

لیند افزود: در حالیکه الحاق اراضی فلسطینی در تضاد با قوانین بین‌الملل است، راه حل تشکیل “دو کشور” نیز در خطر است و ممکن است نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی به نقطه‌ای بی‌بازگشت برسد و اتحادیه اروپا و سوئد به فشارهای خود بر رژیم صهیونیستی مادامی که خطر الحاق اراضی فلسطینی وجود داشته باشد، ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم فشارها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی و داخلی اعلام کرده بود که از ابتدای ماه ژوئیه جاری طرح الحاق کرانه باختری و غور اردن را به اجرا خواهد گذاشت اما با وجود اینکه ۳ روز از ماه جولای و موعد مقرر گذشته، این وعده عملی نشد.

از جمله دلایل اصلی به تعویق افتادن زمان اجرای این طرح، مخالفت گسترده فلسطینیان و وحدت و یکپارچگی آنان در مقابل این طرح و تهدید گروه‌های مقاومت فلسطین به پاسخ عملی به هرگونه الحاق اراضی فلسطینی بود.

از سوی دیگر، دولت آمریکا نیز همچنان در حال رایزنی و مذاکره با مقامات اسرائیلی در مورد زمان و شیوه اجرای این طرح است. در زمینه داخلی نیز هنوز اختلافات زیادی بر سر این طرح میان مقامات اسرائیلی وجود دارد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده که در صورت اجرای این طرح، تمامی توافقنامه های امضا شده با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را لغو خواهد کرد و از تمامی تعهدات خود از جمله همکاری امنیتی با طرفین آمریکایی و اسرائیلی شانه خالی خواهد کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.