stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 146550
  • 24 تیر 1399 - 14:09
6
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

عروسی و دورهمی و پارک نشینی ها کنترل شود/ ابتلای ۱۳۰ نفر در یک مرکز خرید

عروسی و دورهمی و پارک نشینی ها کنترل شود/ ابتلای ۱۳۰ نفر در یک مرکز خرید
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که ۴۶ درصد مبتلایان استان همدان زنان خانه دار هستند که یا قربانی مواجهه از بیرون بوده‌اند یا در دورهمی و عروسی و مراسم عزا شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: این آمار قابل توجه است، باید عروسی و دورهمی ها و پارک نشینی ها کنترل شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، ایرج حریرچی در سی امین جلسه ستاد مدیریت کرونای استان همدان با بیان این که رهبر معظم انقلاب در همه جلسات از تلاش های کادر درمان تقدیر کردند و این برای کادر درمان یک انگیزه مضاعف جهت خدمت به مردم است، گفت: کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان همدان نسبت به خیلی از استان ها بهتر بود و علت اصلی آن فرهنگ بالای مردم استان و مدیریت خوب استان و هماهنگی مجموعه ها دولتی و مردمی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: استان های فارس، همدان، وشهر و کهگیلویه در حوزه رعایت مردم و عملکرد مسئولین عملکرد خوبی داشته اند. 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این کهعدم رعایت فاصله گذاری باعث افزایش ابتلاها و ایجاد مشکلات برای کادر درمان می شود، ضمن ابراز تاسف بیان کرد: در یک استان در یک عروسی ۲۰۰ و در یک مرکز خرید ۱۳۰ نفر به کرونا مبتلا شدند که این نشانه کم توجهی به اصول بهداشتی مقابله با کرونا است.

حریرچی در ادامه خاطرنشان کرد: سه نماینده مجلس بر اثر کرونا جان خود را ازدست دادند که یک نماینده از استان همدان بود؛ در سطح معاونان وزرا، معاونان دانشگاه‌ها، مقامات سیاسی و سایر بخش‌ها تعداد مبتلایان کم نیست و باید به کنترل ویروس کرونا حساس‌تر بود.

وی با تاکید بر این که  ویروس کووید ۱۹ هرچه پیش می‌رود، پیچیده‌تر، باهوش‌تر و نامردتر می‌شود، افزود: در حال حاضر نگرانی در خصوص استان‌هایی است که موفق عمل کرده‌اند چرا که در این استان‌ها موارد ابتلاء کم بوده و به محض کوچک‌ترین اشتباه ویروس کار خود را می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مردم خسته شوند، اظهار کرد: در استان همدان رعایت ۸۶ درصدی پروتکل‌های بهداشتی با بی‌توجهی به ۲۰ درصد رسیده بود که در حال حاضر به ۶۲ درصد رسیده که البته یکی از دلایل این رعایت‌ها در حال حاضر ترس از مرگ‌های رخ داده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه صحبت های خود، با بیان اینکه ۴۱ درصد موارد ابتلاء ناشی از شرکت در عروسی‌ها و دورهمی ها و مراسم عزاداری بوده است، گفت: ۵۱ درصد مبتلایان نیز ترددهای خانوادگی را عامل ابتلاء معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به این که ۴۶ درصد مبتلایان استان همدان زنان خانه دار هستند که یا قربانی مواجهه از بیرون بوده‌اند یا در دورهمی و عروسی و مراسم عزا شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: این آمار قابل توجه است، باید عروسی و دورهمی ها و پارک نشینی ها کنترل شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.