stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
  • کد خبر : 146857
  • 25 تیر 1399 - 12:08
3
رئیس جهاد کشاورزی کاشان:

با کاهش عرضه مرغ مواجه هستیم

با کاهش عرضه مرغ مواجه هستیم
رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه این موضوعات همزمان با محدودیت‌های واردات خوراک مرغ مثل ذرت و سویا شد، افزود: این مسائل باعث شد جوجه‌ریزی مرغداران کمتر بشود و در حال حاضر کاهش عرضه اتفاق افتاده است.
قلم | qalamna.ir :

شیوع ویروس کرونا سبب شد تا قیمت بیشتر اقلام افزایش یابد؛ در حالی قیمت گوشت مرغ این روزها سیر صعودی به خود گرفته است که متولیان نظارت بر قیمت این حوزه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

افزایش بی‌سابقه قیمت گوشت مرغ در بازار کاشان از کیلویی ۹ الی ۱۱ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان افراد بی‌بضاعت و قشر ضعیف جامعه را نگران کرده است و از این وضعیت پیش‌آمده گله‌مند هستند.

افزایش نهاده‌ها باعث افزایش قیمت مرغ شده است

علی‌رضا جمشیدی ، مدیرعامل تعاونی مرغداران کاشان، با اشاره به اینکه با توجه به افزایش قیمت سویا، ذرت و نهاده‌ها قیمت مرغ بالا رفته است، اظهار کرد: در فصل قبلی مرغدارها ضرر و زیان زیادی دیدند و قیمت مرغ به‌ شدت پایین آمد.

مدیرعامل تعاونی مرغداران کاشان، با اشاره به اینکه دولت قول داده بود نهاده‌ها را با ارز دولتی وارد کند، ابراز داشت: قیمت سویا و ذرت قرار بوده با ارز دولتی وارد شود اما ۴۰ درصدش را با ارز دولتی وارد کردند؛ ۶۰ درصد مابقی‌اش را مرغدار با ارز آزاد خریداری کرده‌ است.

جمشیدی با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده با تصویب دولت ۱۰,۵۰۰ تومان و قیمت مرغ منجمد ۱۳ هزار تومان است، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با کارشناسی، قیمت مرغ را ۱۶ هزار تومان مصوب کرده است، اما در بازار با قیمت ۱۹ الی ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه به خاطر ضرر و زیانی که مرغداران داده‌اند جوجه‌ریزی کمتر شده است، افزود: در هر دوره مرغداران کاشانی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی می‌کردند اما در حال حاضر ۷۰۰ هزار جوجه ریخته‌اند.

 

کاشان دومین قطب تولید پروتئین سفید در کشور

مسعود خاندایی، با اشاره به اینکه کاشان دومین قطب تولید پروتئین در کشور است، اظهار کرد: کاشان یکی از شهرهایی بود که ویروس کرونا در آن‌همه‌گیر شد افراد زیادی در آن مقطع زمانی سرمایه‌گذاری کرده بودند تا در تعطیلات با ورود مسافر و توریست به شهرستان، از سرمایه گذاری خود استفاده کنند اما، به دلیل بسته شدن رستوران، دانشگاه، تالارها و عروسی‌ها تقاضای گوشت مرغ به‌ شدت کاهش و ضرر و زیان شدیدی کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان، با اشاره به اینکه در اسفند و فروردین با افزایش زیاد گوشت مرغ مواجه شدیم به‌ نحوی‌که در روز ۱۰۰ تن گوشت مرغ در کاشان تولید می‌شد، افزود: قیمت تمام شده برای خود مرغدار ۱۰ هزار تومان بود؛ در آن مقطع که ویروس کرونا باعث شده بود بیشتر اصناف تعطیل شوند و گوشت مرغ بین ۴ الی ۵ هزار تومان به فروش رفت که زیان سنگینی به مرغدار وارد شد.

مرغ منجمد استانداردهای لازم را دارد و تضمین‌شده است

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ۷۵ درصد کاهش جوجه‌ریزی داشته‌ایم، تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با پشتیبانی امور منابع دام استان اصفهان داشتیم، ۱۰۰۰ تن از مرغ مازاد شهرستان را خریداری و در کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور اصفهان منجمد کردیم.

خاندایی با اشاره به اینکه مرغ منجمد استاندارد و تست‌ شده است، افزود، قیمت گوشت مرغ منجمد ۱۳۵۰۰ تومان در برخی از فروشگاه‌های شهرستان به فروش می‌رسد؛ مردم کاشان مطمئن باشند مرغ منجمد هیچ ضرر و زیانی ندارد.

قیمت گوشت مرغ ۱۷۰۰۰ هزار تومان مصوبه دولتی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان، با تأکید بر اینکه مردم کاشان متقاضی گوشت مرغ گرم هستند، ادامه داد: قیمتی که در برخی از فروشگاه‌ها و تعاونی مرغ داران به ما اعلام کردند ۱۷ هزار تومان است که بین مردم توزیع می‌شود اما اگر فروشگاهی بالاتر از این قیمت بین مردم به فروش رساند شهروندان با تماس به تعزیرات از آنها شکایت کنند تا برخورد جدی با آن‌ها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه چندین موضوع از قبیل: جوجه یک‌روزه، دانه و بار، هزینه‌های جاری بعلاوه خواب سرمایه و لیست تلفات و داروهایی که به مرغ تزریق می‌شود قیمت تمام‌شده مرغ به دست می‌آید، اظهار داشت: قیمت تمام‌شده مرغ برای مرغدار در کشتارگاه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و قیمت فروش مرغ در فروشگاه‌ها که مورد تأیید فرمانداری کاشان است بین ۱۶.۵۰۰ تا۱۷.۵۰۰ است.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: جوجه‌ریزی تیر ماه خوب بوده است و  فکر می‌کنم اواخر تیر ماه با عرضه زیاد مرغ مواجه خواهیم شد و قیمت‌ها مناسب‌تر می‌شود.

جوجه‌ریزی کمتر شد

جواد کافی‌زاده رئیس جهاد کشاورزی کاشان  در مورد گرانی مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا مصرف گوشت مرغ کاهش پیدا کرد و جوجه‌ریزی کمتر شد.

رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه این موضوعات همزمان با محدودیت‌های واردات خوراک مرغ مثل ذرت و سویا شد، افزود: این مسائل باعث شد جوجه‌ریزی مرغداران کمتر بشود و در حال حاضر کاهش عرضه اتفاق افتاده است.

وی افزود: کمبود اقلام خوراک مرغ باعث شده است مرغداران کمتر جوجه‌ریزی کنند که این مسائل باعث شده تا قیمت مرغ افزایش داشته باشد.

کافی‌زاده گفت: دولت در تلاش است تا مرغ‌های منجمدی که در انبارهای شرکت پشتیبانی‌ها وجود دارد روانه بازار کند تا چرخه فروش مرغ طبیعی‌تر شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.