stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 147583
  • 28 تیر 1399 - 8:50
0

با واگذاری پالایشگاه شازند به شیوه گذشته مخالفم

با واگذاری پالایشگاه شازند به شیوه گذشته مخالفم

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: با واگذاری پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به شیوه گذشته مخالفم.

قلم | qalamna.ir :

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با بر لزوم استفاده از شیوه و روش صحیح در واگذاری پالایشگاه شازند، اظهار کرد: آنچه در موضوع واگذاری پالایشگاه شازند حائز اهمیت است، شیوه و روش واگذاری است. اگر قرار باشد در مورد این واحد صنعتی مانند واگذاری های گذشته عمل شود، موافق نیستیم و اگر این واگذاری به بخش خصوصی کاملا با نظارت و کار کارشناسی صورت گیرد و بخش خصوصی که متقاضی این واگذاری است، شناسنامه دار باشد، مورد نظر مجموعه استان است.

وی بیان کرد: در جریان واگذاری تعدادی از شرکت‌های دولتی به شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، ۱۷ درصد سهام پالایشگاه شازند طبق همین مصوبه دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و قرار است مابقی سهم دولت نیز تا پایان سال واگذار شود که این واگذاری می تواند آغاز خوبی برای این مجموعه بزرگ تولیدی استان باشد.

آقازاده تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در واقع سازمانی است که به موضوع بنگاه داری کاملا اشراف داشته و آشنایی کامل با آن دارد و واگذاری پالایشگاه شازند طبق مصوبه دولت به شستا، اقدام ارزشمند و درستی است.

وی در ادامه گفت: واگذاری مابقی سهام پالایشگاه شازند نیز باید  به افراد و بخش‌های خصوصی شناخته شده، شناسنامه‌دار، حرفه‌ای و تخصصی انجام شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: واگذاری پالایشگاه شازند به افراد و بخش خصوصی دارای اهلیت و واجد شرایط لازم می‌تواند مجموعه استان را نسبت به منطقی و اصولی بودن واگذاری امیدوار کند.

گفتنی است، شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تولیدکننده بنزین یورو ۴ و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است.

این پالایشگاه که در فاصله ۳۰ کیلومتری از اراک مستقر است، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بنزین در بین پالایشگاه‌های ایران است و به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی کشور در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد. در حال حاضر ظرفیت تولید این واحد عظیم صنعتی به ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و محصولات این پالایشگاه با مشخصات و کیفیت استانداردهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ اروپا به بازار عرضه می شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.