stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
  • کد خبر : 147797
  • 28 تیر 1399 - 14:47
2
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

اختصاص ۲۵۰۰ تخت به کرونا

اختصاص ۲۵۰۰ تخت به کرونا
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۷ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان داریم که با شروع کرونا ۲۵۰۰ تخت به کرونا ختصاص یافت اما در پیک اول حدود یک چهارم آن استفاده شد.
قلم | qalamna.ir :

حمید گنجی ، در بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: یک ماه قبل از اعلام شناسایی اولین بیمار کرونایی در کشور آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را ایجاد کردیم.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: آموزش اصول کنترل عفونت به تمام سوپروایزرها و مدیران پرستاری بیمارستان‌ها به مدت دو هفته انجام شد و این گروه از کارکنان دوره‌های کنترل عفونت که در شرایط عادی نیز اجرا می‌شد را مجدداً سپری کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۷ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان داریم که با شروع کرونا ۲۵۰۰ تخت به کرونا ختصاص یافت اما در پیک اول حدود یک چهارم آن استفاده شد.

گنجی با اشاره به این که هشت بیمارستان مرجع کرونا در استان داریم، گفت: در ابتدا بیمارستان عیسی بن مریم و پس از آن خورشید به بیماران کرونایی اختصاص یافت و پس از آن بیمارستان‌های غرضی و امین در کنار چهار بیمارستان در شهرستان‌ها بیماران کرونایی را پذیرش کردند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تشریح نحوه تعیین بیمارستان‌های مرجع کرونا در شهرستان‌های استان تصریح کرد: در شهرهای کوچکی که دو بیمارستان داشتند یکی از بیمارستان‌ها کاملاً به بیماران کرونایی اختصاص یافت و در ۱۲ شهرستان نیز بخش‌هایی از بیمارستان برای بیماران کرونایی استفاده شد.

وی یادآور شد: اصفهان یکی از قطب‌های تولید لوازم پزشکی است و شرایط بسیار خوبی در تأمین لوازم حفاظت فردی داریم که در نتیجه آن تاکنون هیچ فوت ناشی از کرونا میان پرستاران نداشته‌ایم و تنها دو پزشک مبتلا به کرونا به شهادت رسیدند.

گنجی عنوان کرد: کمیته علمی تخصصی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین نتایج علمی حوزه درمان کرونا از طریق وبینار به پزشکان درگیر با کرونا انتقال می‌دهد و کمیته مشابهی در ریشه‌یابی مرگ و میر بیماران کرونایی مشغول به فعالیت است.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که در شرایط فعلی مشکلی در حوزه درمان نداریم، اضافه کرد: ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان داریم که در الان یک چهارم آن‌ها استفاده می‌شود در شرایط اضطراری می‌توانیم این ظرفیت را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کرونا تمام اعمال جراحی غیراضطراری را به مدت دو ماه ممنوع کردیم و بیمارستان‌های غیرمرجع با رعایت پروتکل‌ها بیماران اورژانسی را پذیرش می‌کنند، البته پیش‌بینی می‌کنیم در سه هفته آینده مجبور به ممنوع کردن مجدد اعمال جراحی غیراورژانسی شویم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.