stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 148696
  • 30 تیر 1399 - 17:47
1
معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه:

هیچ گونه نقشه راهی برای ازدواج جوانان وجود ندارد/ متولی امر ازدواج جوانان مشخص نیست

هیچ گونه نقشه راهی برای ازدواج جوانان وجود ندارد/ متولی امر ازدواج جوانان مشخص نیست
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه اصلی ترین مشکل ما در پرورش رفتاری افراد جامعه است گفت: هیچ گونه نقشه راهی برای ازدواج جوانان وجود ندارد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در میزگرد تخصصی ازدواج در دانشگاه رازی اظهار داشت: بحران ازدواج جوانان متاثر از یک سری اقدامات است که ما در گذشته انجام دادیم و امروز هم اصلی‌ترین مشکل ما در پرورش رفتاری افراد جامعه است.

وی افزود: با بررسی چند مدل از کشورهای موفق متوجه می‌شویم این کشورها روی نسل‌های پایه‌ای خود سرمایه‌گذاری کردند و ما هم باید رفتار و هنجارهای مردم را در زمینه‌های مختلف ارتقا دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: سیستم آموزش کشورهای موفق، قالب کاملا متفاوتی با سیستم آموزشی ما دارد؛ آنها مهارت‌های رفتاری، اجتماعی و زندگی را در قالب بازی، نقاشی، هنرهای تجسمی و به طور غیرمستقیم آموزش می‌دهند و در واقع از پنج سال سرمایه‌گذاری خود روی نسل‌های پایه ۶۰ سال بهره‌برداری می‌کنند.

عبدالمالکی ادامه داد: آموزش در سنین ابتدایی احساس مسئُولیت بچه‌ها به کشور خودشان را در بالاترین حد ممکن قرار می‌دهد و باعث ارتقای وجدان کاری در آنها می‌شود؛ در صورتیکه ما در سنین ۱۸ سالگی قصد آموزش مهارت‌های زندگی به آنها را داریم که کار بسیار سختی است و نوجوانان در این سنین متقاعد نمی‌شوند که برای ارتقای سطح زندگی خود آموزش ببینند.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در وضعیت موجود هیچ‌گونه نقشه راهی نداریم و امروز مشخص نیست متولی امر ازدواج جوانان اداره بهزیستی است یا اداره ارشاد یا ورزش و جوانان؟؛ متاسفانه سازمان ملی جوانان در اداره ورزش ادغام شد در حالی که اولویت اداره ورزش و جوانان مسائل ورزشی است تا امور جوانان.

عبدالمالکی بیان کرد: وقتی که نقشه راهی وجود نداشته باشد در حوزه‌های مختلف شاهد اعمال سلیقه مدیران خواهیم بود؛ آسیب‌شناسی و واکاوی‌های زیادی انجام شده است اما امروز باید با تصمیم‌سازی دقت نظر بیشتری به خرج دهیم تا در آینده شاهد نسلی باشیم تا فرهنگ و آموزش را بتوانند از سنین پایین یاد بگیرند.

وی گفت: در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ۲ سال است بحث آموزش‌های مهارتی، رفتاری و اجتماعی را ارائه می‌دهیم اما واقعیت این است که سطح آموزش‌پذیری در استان ما نسبت به سایر استان‌های پیشرفته در حداقل ممکن خود قرار دارد که موضوع بسیار مهمی‌ است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.