stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 149498
  • 01 مرداد 1399 - 18:26
2
رئیس اتاق اصناف کرمانشاه:

تبلیغ مدلینگ در فضای مجازی خلاف قانون است/ مشکلات واحدهای صنفی درحال پیگیری است

تبلیغ مدلینگ در فضای مجازی خلاف قانون است/ مشکلات واحدهای صنفی درحال پیگیری است
رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: پیرو شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحدهای صنفی، درحال پیگیری جهت اخذ وام های کم بهره، بخشودگی مالیات و تعیین هرچه سریعتر قیمت ها در کمسیون نظارت هستیم.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در جلسه هم اندیشی و پیشگیری با اتحادیه آرایشگران زنانه با اشاره به حضور همیشه در صحنه اصناف اظهار داشت: همانگونه که اصناف همیشه در صحنه حضور دارند و وظایف خود را انجام داده‌اند؛ در شرایط کنونی که نیازمند همدلی هستیم، می‌بایست بیشتر از پیش در کنار مسئولین و دلسوزان استان و اعضا محترم ستاد کرونا و پا‌به‌پای آنها مشکلات استان را در خصوص شیوع ویروس کرونا برطرف نمائیم.

وی افزود: حمایت از صنوف کارآفرین، خصوصاً بانوانی که ضمن پذیرش مسئولیت‌هایی که در خانواده بر دوش دارند، برای کارآفرینی دیگر بانوان تلاش‌های بسیاری کرده و موانع زیادی را پشت سر گذاشته‌اند، به اعتقاد من امری بسیار مهم و وظیفه می‌باشد، لذا سفارش بنده به رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه همکاری در چهارچوب قانون است.

ساسانی ادامه داد: با شیوع کرونا و در پی تعطیلی‌ها، مشکلات متعددی برای کلیه اصناف، خصوصاً آرایشگران به وجود آمد و باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که پس از بازگشایی، هنوز سالن‌ها به شرایط کسب‌ و کار معمولی برنگشته‌اند؛ در حالیکه همه آنها دارای پروتکل‌های بهداشتی هستند و حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، با این وجود تعداد زیادی از سالن‌ها نیز در رکود هستند و ما تلاش می‌کنیم شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را برای این صنف فراهم نماییم.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه با حمایت استاندار و ستاد اجرایی فرمان امام و بسیج اصناف بسته های معیشتی طی دو مرحله برای کارگران این صنف و همچنین صنوف دیگر دریافت و در اختیار کارگران صنفی آسیب دیده از کرونا قرار گرفته است، بر نظارت کامل اداره اماکن، بازرسین اتحادیه، اداره بهداشت، اتاق اصناف و دیگر نهادهای نظارتی بر فعالیت سالن‌های زیبایی تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وظایف سالن‌هاست که نظارت بر رعایت این مهم در اولویت بازرسی است، علاوه بر نکات مهم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تذکرات لازم در خصوص رعایت قوانین در تبلیغات خود داشته باشند و با کسانی‌که نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند برخورد قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد: تبلیغ مدلینگ در فضای مجازی و اینستاگرام خلاف قانون است و صنف مذکور باید رعایت کنند.

ساسانی با تاکید بر اینکه تمامی صنوف باید جهت ریشه کن کردن کرونا همکاری و همراهی را داشته باشند خاطرنشان کرد: صنوف برای گرفتن بارکد و مطالعه پروتکل بهداشتی از طریق سامانه www.salamat.gov.ir اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف در ادامه خواستار رعایت فاصله گذاری در محیط کار، استفاده از کارتخوان، سیستم نوبت دهی اینترنتی، جلوگیری از تجمع مشتری درمحل کار، عدم ارائه خدمت درصورت داشتن علائم و یا بیماری پوستی خاص، استفاده از وسایل حفاظت فردی درحین کار، استفاده از مواد گندزدایی و ضدعفونی ‌کننده جهت محیط و ابزار کار، مشاوره با بازرسین محترم اداره بهداشت قبل از بازگشایی آرایشگاه‌ها و هرگونه فرآیند آرایشی شد و بیان داشت: واحدهای صنفی از برگزاری تورهای گردشگری پرهیز کنند.

وی در پایان با اشاره به تعطیلی حدود ۶ ماه اعضای بسیاری از صنف ها گفت: در حال پیگیری جهت درخواست وام‌های کم بهره، بخشودگی یکسال مالیاتی و تعیین هرچه سریعتر قیمت‌ها در کمیسیون نظارت هستیم.

پیش از سخنان ساسانی، سرکار خانم کندوله رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این اتحادیه، از اتاق اصناف، اداره اماکن، اداره بهداشت و سایر ادارات خدمت رسان جهت پیشگیری از ویروس کرونا تقدیر و تشکر کردند.

در پایان این جلسه، اعضا حاضر خواسته خود را جهت بررسی به اتاق اصناف اعلام کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.