stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 149927
  • 03 مرداد 1399 - 12:55
2

لیبی و مدیترانه شرقی محور گفتگوی رهبران مصر و یونان

لیبی و مدیترانه شرقی محور گفتگوی رهبران مصر و یونان

رئیس جمهوری مصر در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه یونان بر اصول قاهره درباره پرونده لیبی تاکید کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت اسکای نیوز، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در این گفتگو با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان موضع کشورش پیرامون بحران لیبی به ویژه در خصوص مخالفت با مداخله غیر قانونی خارجی که وضعیت امنیتی را وخیم می کند تا جایی که ثبات منطقه را هم تحت تاثیر قرار می دهد، مورد بررسی قرار داد.

براساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه مصر، نخست وزیر یونان نیز از تلاشهای مصر برای حل و فصل درگیری های لیبی و برقراری مجدد صلح در سراسر این کشور قدردانی کرد.

وی بر اهمیت تلاش برای بازگشت به روند سیاسی به عنوان راه حل اصلی بحران لیبی به گونه ای که با قطعنامه‌های ذی ربط بین المللی و نتایج کنفرانس برلین همسو بوده و مداخله خارجی را رد کند، تاکید کرد.

در این گفتگوی تلفنی تقویت همکاریها میان دو کشور در همه سطوح چه در سطح دوجانبه و چه در چارچوب مکانیزم همکاری سه جانبه میان مصر، یونان و قبرس مورد بررسی قرار گرفت.

رهبران دو کشور همچنین بر سر همسو بودن منافع مشترک دو کشور در منطقه مدیترانه شرقی توافق کردند و اینکه انجمن گاز مدیترانه شرقی یکی از مهمترین ابزارها در این خصوص است و می تواند چشم انداز همکاری میان کشورهای منطقه در حوزه انرژی و گاز را باز کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.