stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 November , 2024
  • کد خبر : 151457
  • 07 مرداد 1399 - 15:31
4
نماینده شورای اسلامی استان در شهرستان شاهین شهر و میمه:

شهرک خودروی گز و برخوار در تولید و اشتغال حایز اهمیت است / خط الحاقی جدید برای پروژه مترو شاهین شهر در نظر گرفته شود

شهرک خودروی گز و برخوار در تولید و اشتغال حایز اهمیت است / خط الحاقی جدید برای پروژه مترو شاهین شهر در نظر گرفته شود
قلم/اصفهان_نماینده شورای اسلامی استان در شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با توجه به تراکم مسافران شهرستان شاهین شهر از سمت اتوبان کاوه درخواست ما این است که خط مترو کمکی یا الحاقی جدیدی برای این پروژه در نظر گرفته شود.
قلم | qalamna.ir :

عبدالله کیانی روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: شهرها عالی‌ترین سیستم‌های انسانی و اجتماعی و بسیار زنده و فعال هستند.

وی ادامه داد: در زمینه برنامه ریزی شهری، طرح‌های توسعه شهری به شدت درگیر ساختار غیر مشارکتی و دولت محوری هستند و از واقعیت‌های زمانه و تحولات شهری کامل دورافتاده هستند.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان بیان کرد: شاید ۳۰ درصد از اهداف طرح‌های توسعه شهری از جمله طرح جامع، طرح تفصیلی، طرح‌های ساماندهی و بازسازی محقق نمی‌شود.

کیانی اضافه کرد: در تهیه این طرح‌ها، مردم که در واقع ذینفعان اصلی نظام شهری هستند هیچ جایگاهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نظام برنامه ریزی در ایران و به ویژه در خصوص مسائل شهری نظام متمرکز دولتی و با نگاه بخشی نگر و فاقد نگاه آمایش سرزمینی و فاقد جامعیت است.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان اظهارداشت: در حوزه اجرای طرح‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی هماهنگی و همکاری لازم میان دستگاه‌های تهیه کننده، تصویب کننده و دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

وی گفت: امروز در زمینه تهیه طرح‌های توسعه شهری، شورای عالی معماری و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی تهیه و اجرا و نظارت بر این طرح‌ها هستند که متاسفانه هماهنگی و تعامل لازم میان این دستگاه‌ها وجود ندارد.

کیانی ادامه داد: اصل وحدت فرماندهی در مدیریت یک اصل کارآمد و پذیرفته شد این اصل اقتضا می‌کند که مدیریت شهری براساس یک طرح واحد و هماهنگ مدیریت شود.

وی با تاکید بر واحد بودن اداره شهر تصریح کرد: تکه پاره کردن شهر و تقسیم آن بین سازمان‌های مختلف بزرگترین آسیب را به شهر وارد می‌کند با وجود تاکید برنامه‌های سوم و چهارم توسعه مبنی بر واگذاری وظایف به شهرداری‌ها متاسفانه این امر مغفول مانده است.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: اگر می‌خواهیم شهرها را مدیریت کنیم راهی جز مدیریت واحد شهری وجود ندارد.

 سهم شهرداری‌ها از کمک‌های دولتی زیر ۱۰ درصد است

وی با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: در کشور ما اقتصادی به شدت دولتی وجود دارد، متاسفانه سهم کمک‌های دولت به شهرداری‌ها که بزرگترین سازمان خدمات رسان به مردم هستند زیر ۱۰ درصد است و در کشورهایی با اقتصاد غیردولتی و آزاد شهرداری‌ها بیش از ۵۰ درصد بودجه خود را از کمک‌های دولتی دریافت می‌کنند.

کیانی گفت: خودگردان کردن شهرداری‌ها و کاهش کمک به آن‌ها جفا در حق آبادانی شهر و کشور است، امروز باید منابع مالی شهرداری‌ها از فروش تراکم یا جریمه‌های کمیسیون ماده صد تامین می‌شود که بزرگترین اشتباه است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شهرداری‌ها در پرداخت حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری با مشکل روبه رو هستند، تصریح کرد: شهرداری‌ها امروز با بحران کمبود درآمد روبه رو هستند، گره زدن درآمد شهرداری‌ها به عوارض ناپایداری مانند عوارض پروانه ساختمانی، جریمه تخلفات باعث شده با کاهش میزان ساخت و ساز و رکود مسکن، درآمدهای شهرداری با افت زیادی روبه رو شود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: از لحاظ حقوقی نیز قانون شهرداری‌ها بسیار قدیمی است و به هیچ وجه با تحولات سریع امروزی هماهنگ نیست، همچنین ساختار اداری شهرداری‌ها کهنه و قدیمی است.

وی با بیان اینکه مدیریت امروز شهر باید مشارکتی و خلاق باشد، اظهارکرد: شهرداری‌ها باید از یک سازمان خدمات رسان تبدیل به یک نهاد اجتماعی موثر و با نفوذ در شهر شوند.

کیانی بیان کرد: شهرداری‌ها باید بتوانند با توجه به توسعه تکنولوژی‌های جدید، توسعه جامعه مدنی‌، تقویت بخش خصوصی در بستر شهر همکاری لازم را به عنوان بازیگر قوی در صحنه شهری داشته باشند.

وی از دولتمردان، متصدیان امور و از مجلس شورای اسلامی خواست از واگذاری امور شهر به مردم نهراسند زیرا راهی جز این برای رهایی از معضلات شهری وجود ندارد.

به گفته رییس شورای اسلامی استان اصفهان، همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر امروز نتوانیم با اعتماد به مردم امور را به آن‌ها واگذار کنیم زیان‌ جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.

روزانه ۲۰ لایحه دادخواست حوزه املاک به امضا می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: مشکلات راه و شهرسازی شهرستان‌ها در جلسات ویژه با شهرداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیگیر حل مشکلات در صورت عدم وجود مشکلات قانونی هستیم.

علیرضا قاری القرآن گفت: کمیسیون ماده پنج در ایام کرونا با جدیت برگزار شد و اکنون بالغ بر ۵۰۰ درخواست از کمیسیون ماده پنج در اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد و رسیدگی به مشکلات زمان‌بر است.

به گفته وی قانون کمیسیون ماده پنج قابل تفویض نیست به همین دلیل رسیدگی به مشکلات و درخواست شهرستان‌ها به طول می‌انجامد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حوزه املاک و مسکن روزانه بیش از ۲۰ لایحه دادخواست و تجدید دادخواست در کل استان به امضا می‌رسد.

وی با بیان اینکه مطالبات شهرستان‌ها اولویت دار است و باید به تمامی آن‌ها رسیدگی کرد، تصریح کرد: باید قوانین و الگوی کنونی شهری به روز شود اما باید این به روز رسانی در راستای ساختار نظام‌مند صورت بگیرد.

قاری القرآن با اشاره به بخش راهداری ادامه داد: میزان قیر ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به بافت فرسوده در سال ۹۸ به ۱.۷ و در سال جاری به صفر رسیده است.

به گفته وی، در راه‌های اصلی و درجه یک استان وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم.

رفت و آمد روزانه ۴۸ هزار نفر از شاهین شهر به اصفهان و بلعکس

نماینده شورای اسلامی استان در شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به ایجاد شهرک خودروی گز و برخوار گفت: این شهرک حدود ۱۰ سال به عنوان پایلوت کشوری شناخته شده است.

مجتبی نیرومند ادامه داد: با مشارکت نمایشگاه داران اتومبیل حدود صد نمایشگاه خودرو و نمایندگی‌های خودرو در شهر گز حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: این شهرک در زمینه تولید و اشتغال بسیار حایز اهمیت بوده و نیازمند توجه جدی است.

وی با اشاره به پروژه مترو شاهین شهر گفت: روزانه ۴۸ هزار نفر از شاهین شهر به اصفهان و بلعکس در رفت و آمد هستند، خط مترو این شهرستان از سمت میدان استقلال در نظر گرفته شد با توجه به تراکم مسافران شهرستان شاهین شهر از سمت اتوبان کاوه درخواست ما این است که خط مترو کمکی یا الحاقی جدیدی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

 مشکلات کنونی به نحوه مدیریت باز می‌گردد

نماینده شورای اسلامی استان در شهرستان نطنز گفت: برخی از مشکلات به کمبود اعتبارات باز نمی‌گردد بلکه به نحوه مدیریت باز می‌گردد.

حسین میرزاییان با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که جاده بادرود- کاشان به جاده مرگ معروف شد، ادامه داد: درخواست می‌کنیم این جاده یا بازسازی و یا بسته شود تا شاهد از بین رفتن جوانان نباشیم.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان عضو شوراهای شهر هستند. این استان ۲۴ شهرستان دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.