stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 151532
  • 07 مرداد 1399 - 18:07
1
در جلسه هم اندیشی دانشجویان بسیجی با نماینده کرمانشاه مطرح شد:

مطالبه گری از مسؤلین را وظیفه خود می‌دانیم/ تشکیل کمسیون خانواده و جمعیت امری ضروری است

مطالبه گری از مسؤلین را وظیفه خود می‌دانیم/ تشکیل کمسیون خانواده و جمعیت امری ضروری است
کرمانشاه/قلم: در جلسه هم اندیشی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کرمانشاه با دکتر محمد رشیدی، بر تشکیل کمسیون خانواده و جمعیت در مجلس شورای اسلامی تاکید شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مختلف استان کرمانشاه با محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی جلسه مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ برگزار کردند.

در این جلسه دانشجویان به ارائه دیدگاه‌ها و دغدغه‌های مختلف خود از جمله لزوم تشکیل کمیسیون خانواده و جمعیت در مجلس شورای اسلامی و مطالبه حمایت دکتر رشیدی از این کمیسیون، ازدواج ۱۲ میلیون جوان مجرد، مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، بازبینی و اصلاح مجدد قانون تسهیل ازدواج که در سال ۸۴ تصویب شده و الزام مجلس به دولت و نهادهای اجرایی جهت اجرای دقیق آن، مطالبات فرهنگی و لزوم نظارت جدی بر آموزش و پرورش، بیکاری استان، اشتغال جوانان و اعتیاد و تشکیل هیأت اندیشه ورز دانشجویی جهت بررسی مسائل استان و کشور پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

رشیدی در این نشست ضمن حمایت از مطالبه دانشجویان بسیجی، اظهار داشت: تمام تلاش خود را جهت ایجاد کمیسیون خانواده و جمعیت و اصلاح و اجرای قانون تسهیل خانواده انجام خواهم داد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سیر نزولی ازدواج در جوانان علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی را از موانع تسهیل ازدواج دانست و افزود: تسهیل ازدواج عزم و همت همه جوانان انقلابی را می‌طلبد که مفهوم ازدواج آسان را در بطن جامعه نهادینه کنند.

وی ادامه داد: در حد توان جهت پیگیری سایر مطالبات دانشجویان در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهم نمود.

در ادامه این جلسه، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی گفت: مجموعه بسیج دانشجویی کرمانشاه در صف اول مطالبه‌گری از مسئولین پیشتاز بوده و مطابق نیاز استان به تلاش در عرصه‌های گوناگون پرداخته تا راهگشایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد و به آن جمله امام (ره) که فرمود: «مجلس در رأس امور است» کاملاً واقف هستیم؛ به همین دلیل نسبت به مطالبه از نمایندگان، خود را موظف می‌دانیم.

قاسم امجدیان افزود: وﻇﺎﯾﻒ اﯾﻦ ﻗﻮه مقننه نشان دهنده اهمیت این نهاد در جمهوری اسلامی است؛ از منظر قانون اساسی، مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران محور بسیاری از تصمیم گیری­‌ها، قانونگذاری­‌ها، برنامه ریزی‌ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ مسئله ازدواج جوانان بسیار مهم است و جزء مسائلی است که نباید از آن غفلت کرد و راه‌‌هایی برای تسهیل و امکان ازدواج برای جوان‌ها باید پیش‌بینی شود؛ بعضی از این راه‌ها هزینه‌ی مادی هم ندارد و نیازمند تصمیم‌گیری و توجه است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان عنوان کرد: نهاد خانواده، رکن اصلی جامعه و بستر رشد و تربیت افراد است؛ که اگر نسبت به آن بی توجهی شود، آن چنان ضربات مهلکی برای کشور در برخواهد داشت که جبران ناپذیر و مقدمه انحطاط نسل‌های آینده خواهد بود.

امجدیان تاکید کرد: با توجه به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری رسیدگی به مسئله ازدواج جوانان و حمایت از خانواده‌ها برای فرزند آوری یک مسئله اولویت دار است که نباید به شکل عادی آن را در کنار سایر امورات پیگیری نمود.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی با تمام ظرفیتی که دارد؛ در راستای فرهنگ سازی، ارائه راهکار و مطالبه‌گری از سایر نهادهای متولی با اولویت ازدواج و خانواده حاضر است به میدان وارد شود و به طور حتم در راستای حل مشکلات و تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.