stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 151643
  • 08 مرداد 1399 - 10:29
1
نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی:

تست‌های تشخیص کرونا با دستور پزشک مشمول بیمه است / ۸۰ درصد افراد میتوانند حامل ویروس کرونا باشند

تست‌های تشخیص کرونا با دستور پزشک مشمول بیمه است / ۸۰ درصد افراد میتوانند حامل ویروس کرونا باشند
قلم/اصفهان_نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 80 درصد افراد میتوانند حامل ویروس کرونا باشند، گفت: بنابراین ممکن است بسیاری حامل ویروس باشند.
قلم | qalamna.ir :

مسعود خاتمی ، با بیان اینکه تست‌های تشخیص کرونا با دستور پزشک مشمول بیمه است، اظهار داشت: در صورت استفاده از بیمه، مراکز تشخیص کرونا پول زیادی برای انجام تست‌های تشخیص کرونا دریافت نمی‌کنند و دستور پزشک برای استفاده از این تست‌ها شرط بیمه است.

وی افزود: اگر تست PCR با تشخیص پزشک انجام شود، افراد با وجود بیمه پول زیادی پرداخت نخواهند کرد، اما اگر کسی خودش بدون دستور پزشک به مراکز تشخیص کرونا مراجعه کند، باید این هزینه بالا را بپردازد و این کار معقول و منطقی نیست چراکه باید برای آنها کیت استفاده شود و این کیت‌ها هم به طور رایگان در اختیار مراکز قرار نمی‌گیرد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست انجام تست‌های تشخیص کرونا بدون دستور پزشک بیان کرد: مشکلی که درحال حاضر وجود دارد این است که برخی افراد به طور سرخود و بدون دستور پزشک می‌خواهند تست تشخیص کرونا بدهند و در این موارد به علت محدود بودن کیت‌ها در سطح کشور، مراکز مجبورند که هزینه کامل انجام تست را از این افراد بگیرند و این باعث می‌شود که قیمت تست‌ها بالا برود.

وی در رابطه با کاربرد تست‌های PCR بیان کرد: تست PCR به این معنا نیست که بیماری در حال درمان است یا شخص، دچار بیماری هست یا نه بلکه PCR نشان می‌دهد که بیمار در گلو خود حامل ویروس کرونا است.

خاتمی ادامه داد: آنچه مشخص می‌کند فردی گرفتار ویروس کرونا شده است، علائم کلینیکی است که از تب و لرز و سرفه شروع شده و دردهای عضلانی و به صورت نادر مسائل گوارشی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد افراد می‎توانند حامل ویروس کرونا باشند، خاطرنشان کرد: بنابراین ممکن است بسیاری حامل ویروس باشند اما علائم بیماری را نداشته باشند و این یعنی افراد باید مواظب باشند تا ویروس کرونا را به دیگران انتقال ندهند.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.