stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 151896
  • 08 مرداد 1399 - 16:47
1
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

سکوی صادراتی مخصوص شیلات در قصرشیرین را ایجاد می‌کنیم

سکوی صادراتی مخصوص شیلات در قصرشیرین را ایجاد می‌کنیم
کرمانشاه/قلم: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت خوبی در حوزه آبزیان دارد، از ایجاد سکوی صادراتی محصولات شیلات در شهرستان قصرشیرین خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، جلسه حل مشکلات مزرعه داران پرورش ماهی شهرستان قصرشیرین به ریاست دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار گردید.

دکتر حاتمی در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت‌های استان در زمینه پرورش ماهی‌های سردابی و گرمابی، ماهی خاویاری و میگو بسیار بالاست و بخشی از تولید استان به کشور عراق و اقلیم کردستان نیز صادر می‌شود.

وی شهرستان قصرشیرین را یکی از قطب‌های اصلی پرورش ماهی دانست و گفت: توسعه شیلات در این شهرستان یکی از سیاست‌های شیلات استان است و از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه بطور کامل حمایت می‌کنیم.

معاون استاندار افزود: ایجاد مرکز پرورش و تکثیر بچه ماهی برای رفع نیاز مزرعه داران یکی از اولویت‌های ما در شهرستان قصرشیرین است که تحقق این امر ضمن تامین نیازهای داخلی استان، زمینه تامین نیازهای استان‌‌های همجوار را نیز فراهم می‌کند.

حاتمی راه‌اندازی بارانداز و سکوی صاداتی مخصوص شیلات با محوریت شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی قصرشیرین را یکی دیگر از برنامه‌های استان ذکر کرد و ادامه داد: برای تحقق این امر ۴ هزار متر زمین در منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده‌ایم که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر توسعه صادرات شیلات داشته باشد.

وی در پایان از طرح پرورش گاومیش۱۵۰۰ راسی در قصرشیرین خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان پرورش گاومیش در مزارع پرورش ماهی وجود دارد و همراه با توجیه اقتصادی نیز می‌باشد و نیز با استقبال مزرعه داران نیز مواجه شده، مقرر کردیم که با اختصاص اعتباری به مبلغ صد میلیارد ریال امکان پرورش ۱۵۰۰ راس گاومیش فراهم شود که اشتغالزایی حدود ۳۰۰ نفر را نیز فراهم می‌کند.

در این جلسه باباخانی مدیرکل امور اقتصادی، افضلی مدیرکل شیلات و جمعی از مزرعه داران پرورش ماهی حضور داشتند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.