stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 155044
  • 19 مرداد 1399 - 13:53
3
رییس اداره مخابرات اردستان:

۶۰ سایت، پوشش اینترنت و موبایل را در شهرستان اردستان برعهده دارند

۶۰ سایت، پوشش اینترنت و موبایل را در شهرستان اردستان برعهده دارند
قلم/اصفهان_ رییس اداره مخابرات اردستان با اشاره به اینکه ۶۰ سایت، پوشش اینترنت و موبایل را در شهرستان اردستان برعهده دارند، افزود: ۱۳ سایت روستایی در این میان به نسل سوم (۳G) مجهز هستند و البته فناوری ۴.۵ نیز در اردستان وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا ترکیان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی بحث اینترنت است که در حال حاضر سه شهر و ۵۵ روستای این شهرستان از آن برخوردار هستند و بحث راه‌اندازی سایت‌های روستایی نسل سوم (۳G) در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ سایت، پوشش اینترنت و موبایل را در شهرستان اردستان برعهده دارند، افزود: ۱۳ سایت روستایی در این میان به نسل سوم (۳G) مجهز هستند و البته فناوری ۴.۵ نیز در اردستان وجود دارد.

رییس اداره مخابرات اردستان اضافه کرد: برای نسل سومی کردن‌ هر سایت روستایی در حال حاضر هزینه‌ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است که می‌طلبد مردم بیشتری از این موضوع منتفع شوند و بر این اساس روستاهایی می‌توانند از نسل سوم استفاده کنند که‌ دارای اینترنت سیمی نباشند.

وی تشریح کرد: ۱۲ سایت از سال گذشته تا کنون‌ در شهرستان اردستان به نسل سوم مجهز شده و در مجموع ۲۷ سایت روستایی و ۵۰ درصد از سایت‌های شهرستان نسل سوم هستند.

ترکیان‌ در مورد برنامه‌های مخابرات در جشنواره خدمت ۱۴۰۰ تشریح کرد: همه برنامه پیشنهادی جز فیبر نوری ثبت احوال به نتیجه رسیده است و در حال حاضر سه شبکه موبایل در شهرستان فعال است (شامل ۴G، ۳G، و ۲G) که با نسل سومی شدن سایت‌ها، مشکل ضعیف بودن اینترنت برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به بالا رفتن مصرف اینترنت در زمان شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: با تقویت اینترنت شهرستان این مشکل برطرف می‌شود و البته هم اکنون با یک چهارم ظرفیت کار می‌کنیم.

رییس اداره مخابرات اردستان همچنین گفت: تجهیز سایت کارخانه سیمان، تپه بقم، تپه دیزلو و شیرازان به نسل سوم با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال انجام شده است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.