stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 156481
  • 22 مرداد 1399 - 21:12
2

سازه الحاقی گراند هتل قزوین جمع‌آوری می‌شود

سازه الحاقی گراند هتل قزوین جمع‌آوری می‌شود
قزوین - قلم- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در فاز جدید ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گراند هتل، بخش الحاقی واقع در ضلع شمالی این مجموعه به منظور احداث ساختمان اقامتی مقاوم جمع‌آوری می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

احسان نورانی معاون میراث فرهنگی استان قزوین روز چهاشنبه با اعلام این خبر افزود: این بنای الحاقی مربوط به دوره پهلوی دوم دارای سازه آجری است که سقف طبقات آن با استفاده از تیرآهن و سقف نهایی به صورت شیروانی ساخته شده است و  در راستای اجرای مفاد قرارداد واگذاری این پروژه به شرکت مجری طرح (سمگا) که در سال ۱۳۹۶ منعقد شده، بنای مذکور به منظور  احداث ساختمان اقامتی با سازه مقاوم مطابق با استانداردهای روز و ضوابط ملی ساختمان در فاز جدید مرمت جمع‌آوری می‌شود.

نورانی اظهار کرد: در این مرحله اقدامات تکمیلی مرمت بنا شامل استحکام‌بخشی پوشش سقف اجرا خواهد شد و در نهایت با پایان عملیات سازه‌ای در سال جاری ساماندهی تزئینات بنا آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت گراند هتل قزوین با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری این پروژه به شرکت سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان مجری طرح از آبان ماه سال ۹۸ آغاز شد و روند مرمت آن ادامه دارد.

گراند هتل قزوین از بناهای دوره قاجاریه بوده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.