stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 156936
  • 24 مرداد 1399 - 13:57
2
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

هرگونه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس منوط به مصوبات ستاد کروناست

هرگونه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس منوط به مصوبات ستاد کروناست
قلم/اصفهان_ مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت هیچ نقشی در شیوه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی 1399-1400 ندارد و هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه منوط به اعلام مصوبه ستاد مقابله با کروناست.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت هیچ نقشی در شیوه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ ندارد و هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه منوط به اعلام مصوبه ستاد مقابله با کروناست.

محمد اعتدادی افزود: هرچند بر این باور هستیم که آموزش‌های غیرحضوری نمی‌تواند کارکرد حضور در کلاس درس را داشته باشد ولی با توجه به وضعیت و شرایط موجود به لحاظ تهدید ویروس کرونا، آمادگی کامل برای برگزاری کلاس‌ها به شیوه آنلاین را داریم.

وی ادامه داد: بر این اساس بنا به اعلام ستاد مقابله با کرونا برنامه‌های آموزش دانش‌آموزان در سناریوهای سفید، زرد، نارنجی و قرمز وضعیت شهرستان‌ها تدوین و اعلام می‌شود.

اعتدادی یادآور شد: بنا به اعلام وزیر آموزش و پرورش، شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور قطعی است و از آن زمان همه دانش آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می‌تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته های آموزشی یا شبکه شاد باشد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان این آمادگی وجود دارد که تحت هر شرایطی با سناریوهای پیش بینی شده  مدارس در موعد مقرر بازگشایی شود افزود: در خصوص حضوری و غیرحضوری بودن بازگشایی مدارس در مناطق مختلف استان ، دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس به صورت بومی و ملی آماده شده که پیوست بهداشتی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در دستورالعمل آماده شده شرح وظایف هر شخص دیده شده است و این بازگشایی در وضعیت فعلی شیوع کرونا که خانواده‌ها هم دغدغه همین موضوع را دارند، زیرساخت و بستری نیاز دارد که در استان فراهم است.

وی اضافه کرد: در این دستورالعمل با نتیجه‌گیری از نظرات کارشناسان مختلف آموزش و پرورش استان، طرحی با عنوان حضور زوج و فرد و یک هفته در میان دانش‌آموزان در مدرسه ارائه شده  است.

اعتدادی ادامه داد: بر این اساس که اگر کلاسی ۳۰ دانش‌آموز دارد، ۱۵ دانش‌آموز در یک هفته به مدرسه بروند و در هفته بعد گروه ۱۵ نفری بعدی به مدرسه بروند که این طرح به دلیل امکان مدیریت و نظارت بر نیروی انسانی در مدارس است.

وی به خانواده‌ها اطمینان داد که نگرانی بابت بازگشایی مدارس نداشته و اطمینان داشته باشند که هرگونه تصمیمی با محوریت سلامت دانش‌آموزان و همه دست‌اندرکاران فضای تعلیم و تربیت گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.