stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 157439
  • 26 مرداد 1399 - 10:25
2

آزادگان، بهترین سرمایه برای ادامه آرمان‌های انقلاب هستند

آزادگان، بهترین سرمایه برای ادامه آرمان‌های انقلاب هستند
قزوین- قلم- آزاده هشت سال دفاع مقدس گفت: آزادگان بهترین سرمایه برای ادامه آرمان‌ها و اهداف امام راحل(ره) و شهیدان والامقام هستند.
قلم | qalamna.ir :

فرج الله فصیحی رامندی روز یکشنبه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور در گفت و گو با خبرنگار قلم افزود: آنچه موجب شد ما در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسیم رشادت‌های جوانان در میدان‌های جنگ و مقاومت و ایستادگی آزادگان سربلند در اسارت بود که با تحمل سختی‌های بسیار با عزت و افتخار به میهن بازگشتند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی،  مدیون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که همه هستی خود را وقف اعتلای  و ماندگاری ایران اسلامی کردند و با تحمل سختی‌ها برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند.

فصیحی رامندی ادامه داد: دفاع مقدس برای ما مانند یک گنج است که با تلاش و کوشش و مجاهدت فراوان به دست آمد، چرا که در جنگ به خود باوری و اقتدار بی نظیری دست یافتیم که مثل و مانند در دنیا ندارد و تنها کشوری که در برابر ۶۰ کشور دنیا ایستادگی کرد و اجازه نداد دشمن به اهداف پلید خود دست یابد .

وی خاطرنشان کرد: در این دوران روحیه ایثار و از خود گذشتگی در میهن اسلامی فراگیر شد و همه رزمندگان با غیرت و مردانگی در برابر دشمن ایستادند و روحیه مقاومت پدید آمد و این روحیه به اقصی نقاط عالم اسلام راه یافت و موجب بیداری ملت‌های مسلمان شد.

این آزاده هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: اگر چه پس از جنگ متاسفانه روحیه ایثارگری تقلیل یافت و اشرافیت و تجملات در جامعه و برخی مسوولین پدید آمد و فرهنگ جبهه و شهادت کمرنگ شد اما هرگز نباید نا امید بود چرا که جبهه رنگ و بوی کربلا داشت و تا نهضت امام حسین (ع) پابرجاست فرهنگ شهادت نیز زنده است و به جامعه اسلامی نشاط می‌بخشد.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی بود که به جهانیان نشان داد ملت ایران تسلیم توپ، تانک و گلوله نخواهد شد و نمونه بارز این استقامت و پایمردی را می‌تواند در آمار بالای شهدای و جانبازان و آزادگان و ایثارگران به‌وضوح مشاهده کرد.

فصیحی رامندی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران اسارت و شخصیت سید علی‌اکبر ابوترابی ملقب به سردار آزادگان در اردوگاه‌های بعثی پرداخت و افزود:  یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم ابوترابی حمایت از مستضعفان و نقش هدایت‌گری ایشان بود.

وی تصریح کرد: آن مرحوم در همه دوران اسارت جویای حال و احوال آزادگان بود و در صدد رفع نیازهای مادی و معنوی آنان برمی آمد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: مرحوم ابوترابی فرد نه تنها با اسرای اردوگاه بلکه با زندانبانان و نیروهای بعثی با رعفت اسلامی برخورد می‌کرد و این ویژگی در بسیاری موارد باعث تحول آنان می‌شد.

فصیحی رامندی اضافه کرد: هر انسانی که با شهید ابوترابی فرد مواجه می‌شد از شخصیت معنوی و روح بلند ایشان تاثیر می‌پذیرفت چراکه آن بزرگوار چنان با عطوفت و مهربانی برخورد می‌کرد که طرف مقابل جذب وی می‌شد.

استان قزوین دارای سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۶۶۰ آزاده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.