stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 158400
  • 28 مرداد 1399 - 16:15
3
مسوول هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد؛

جایگزینی ایستگاه‌های ” نوا و نماد” با محل‌ توزیع نذورات

جایگزینی ایستگاه‌های ” نوا و نماد” با محل‌ توزیع نذورات
قلم/اصفهان_ مسوول هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا برای عزاداری محرم، ایستگاه‌های" نوا و نماد " جایگزین محل‌های توزیع چای و نذورات در این استان می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام حسن بابایی افزود: در این ایستگاه‌ها صوت‌ و فیلم‌های عزاداری با نصب تلویزیون‌های شهری پخش می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تغییرات و جایگزینی برنامه‌های ابتکاری و نو به جای عزاداری سنتی در سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: استفاده از طبل، سنج و دمام در سطح شهر ممنوع است و به جای آن هیات‌ها می‌توانند در قالب گروه‌های ۲ نفره پس از نماز مغرب بر روی پشت‌بام به نواختن سنج و دمام و طبل بپردازند.

مسوول هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان به ممنوعیت عزاداری به شیوه مراسم شورخوانی در هیات‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: هیات‌ها نمی‌توانند با حلقه زدن دور هم به سینه‌زنی بپردازند بلکه می‌توانند با فاصله و به روش سنتی آیین سینه زنی را برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع در عزاداری‌ها ممنوع است افزود: امسال مراسم سینه‌زنی در میدان‌های  امام(ره) و امام علی (ع) برگزار نمی‌شود.

بابایی همچنین به برگزار نشدن مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در جمعه اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: این مراسم بصورت مجازی برگزار و با دعوت از یک مداح بصورت مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی با اشاره به شیوه برگزاری مراسم در فضای بسته و سرپوشیده حسینیه‌ها و مساجد گفت: بنابر دستورالعمل‌های بهداشتی باید از یک چهارم فضا و یا فاصله بین افراد از هر طرف یک متر و نیم استفاده شود.

این مسوول همچنین با اشاره به تاکید بر ثبت‌نام هیات‌های مذهبی در سامانه بیرق گفت: تاکنون ۳۵۰ هیات ثبت‌نام و با امضای تعهدنامه مجوز موقت فعالیت دریافت کردند.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در استان  اصفهان افزود : با توجه به اینکه بسیاری از مسوولان هیات‌ها کهنسال و ناآشنا با فضای مجازی هستند بصورت حضوری به ادارات تبلیغات اسلامی مراجعه کرده و بیش از ۸۰ درصد آنها فرم‌های سامانه بیرق را تکمیل کردند که توسط کارکنان در سامانه وارد خواهد شد.

بابایی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه “هیات آنلاین” گفت: به هیات‌های مذهبی اعلام شده که در صورت تمایل می‌توانند بصورت مجازی و زنده مراسم خود را از طریق این سایت پخش کنند.

به گفته وی با توجه به حساسیت مراسم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارگروه عزاداری در استان در قالب هفت کمیته تشکیل شده است و بر تمامی مسائل بهداشتی، محتوایی، انضباطی، تبلیغات و دیگر موارد نظارت کامل صورت می‌گیرد.

مسوول هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: بنابر دستورالعمل‌های اعلام شده از ستاد مقابله با کرونا در صورتی که هر هیاتی از رعایت این موارد سرپیچی کند در مرحله اول تذکر کتبی و در مراحل بعد مجوز آنها به مدت ۶ ماه لغو  و  خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز آنها قطع می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر و مجموع جان‌باختگان از این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.