stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 159362
  • 31 مرداد 1399 - 17:25
1
یادداشت:

برای تور گردشگری به آثار تاریخی لرستان ثبت نام کنید

برای تور گردشگری به آثار تاریخی لرستان ثبت نام کنید
کرمانشاه/قلم: سرپرست وبگاه خبری قلم استان کرمانشاه در یادداشتی نوشت: یکی از مشکلات اصحاب رسانه وجود فیک نیوز ها و خبرنگار نماها ست که در این دولت و بخصوص در استان کرمانشاه افزایش آنان دیده می‌شود، کانال های تلگرامی که وظیفه دارند طبل تو خالی عملکرد دولت را پر نشان دهند.
قلم | qalamna.ir :

یادداشت/ حسین مسکنه: اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر می‌توانند برای جامعه امنیت ‌آفرین باشند، اما اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل‌نگران امنیت خود، راه خود، شغل و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت بیافرینند؟ …. پناه می‌برم بر خدا از بستن دهان منتقد.

مطلب فوق سخنان رئیس جمهور است که در وصف رسانه و برخورد با انتقاد بیان کرده اند. اما این روزها می‌بینیم که ترازوی راستی آزمایی این شعار برعکس سخنرانی می‌شود و در عمل چیز دیگری را شاهدیم.

دو هفته ایست که از روز خبرنگار گذشته است، روزی که می‌توان از آن برای بیان مصائب و مشکلات اصحاب رسانه استفاده کرد، اما در اصل به برگزاری جلسات آمار دهی مدیران و نشست های خبری تبدیل شده است، آنهم بصورت گزینشی.

فارغ از این ماجرا، نحوه برخورد برخی از مدیران و روابط عمومی ادارات یکی دیگر از مشکلات اصحاب رسانه است، که می‌توان به برخورد های گزینشی و توهین آمیز با استفاده از کلمه بی اصالت توسط مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه در دعوت از رسانه ها به نشست هم اندیشی مهندس بازوند استاندار کرمانشاه با اصحاب رسانه اشاره کرد.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه که بصورت غیرمنطقی و در یک شب مدیرکل شد، این روزها با رفتارهای خود باعث دلخوری اصحاب رسانه شده است، ایشان چند روز پیش و در گروه خبرنگاران استانداری نوشته است: پیشنهاد می شود در صورت صلاحدید پیامی با مضمون تشکر و تقدیر برای مدیر روابط عمومی و مقام ارشد سازمان یا اداره‌ی که نسبت به ‌برگزاری مراسم تجلیل و‌ تکریم روز خبرنگار توجه و عنایت داشته است؛ ارسال بفرمایید.

این سخن و پیشنهاد جناب آقای مدیرکل به معنای نادیده گرفتن شأن رسانه و زیر سؤال بردن آنان است، این سخن یعنی اصحاب رسانه با صدور یپام تقدیری، از مدیران که بصورت گزینشی اصحاب رسانه را در روز خبرنگار به جلسات دعوت کرده اند و به آنان یک کارت هدیه صد هزار تومانی هدیه داده اند تشکر کنند، که این توهینی ست به رسانه و خبرنگاران، خبرنگارانی که در طی سال شبانه روز درحال تلاش هستند، در طی سال انواع توهین، تهمت و تهدید ها را می‌شنوند، شکایت می‌شوند و یا به بی سوادی و نداشتن اطلاعات و… محکوم می‌شوند، اما یک روز از سال را می‌شوند استوره، می‌شوند صاحبان اندیشه، می‌شوند زندگی آفرین و… که البته این پیشنهاد جناب آقای خسروی را باید از روی بی تجربگی وی دانست.

موضوع دیگر حاشیه ساز این آقای مدیرکل، نحوه دعوت رسانه ها به نشست خبری استاندار کرمانشاه در هفته دولت است، ایشان در پیامی که مجددأ در گروه استانداری کرمانشاه درج کرده است، خطاب به اصحاب رسانه نوشته است: رسانه های که قصد شرکت در نشست خبری استاندار کرمانشاه بمناسبت هفته دولت را دارند، نام رسانه و خبرنگار را برای بنده ارسال کنند.

این نوع دعوت، شبیه آن است که انگار استانداری کرمانشاه قصد برگزاری تور گردشگری به آثار تاریخی لرستان را داشته باشد و نیاز به ثبت نام باشد. که این نیز باز به بی تجربگی وی باز می‌گردد، هرچند که این توهین ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مشکل دیگر اصحاب رسانه وجود فیک نیوز ها و خبرنگار نماها ست که در این دولت و بخصوص در استان کرمانشاه افزایش آنان دیده می‌شود، کانال های تلگرامی که وظیفه دارند طبل تو خالی عملکرد دولت را پر نشان دهند، و حال سوال این است که پس از پایان دولت، رسانه های واقعی باید با این حجم از فیک نیوز ها چه کنند؟

آنچه که بیان شد تنها گوشه ای از مشکلات رسانه هاست، چراکه مصائب و مشکلات اصحاب رسانه فراوان است و اگر قصد سخن از این مسائل را داشته باشیم ساعت ها باید نوشت و صحبت کرد، هرچند که در آینده نزدیک در این خصوص سخن بسیار خواهم گفت، اما اکنون انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات بفکر رسانه ها بوده و رسانه های واقعی را از دست فیک نیوز ها و اقدامات توهین آمیز برخی از مدیران نجات دهند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار حسین مسکنه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.