stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 159431
  • 01 شهریور 1399 - 9:35
5

هشتمین مدرسه تابستانی نجوم در دانشگاه تفرش آغاز بکار کرد

هشتمین مدرسه تابستانی نجوم در دانشگاه تفرش آغاز بکار کرد

ایسنا/مرکزی هشتمین مدرسه تابستانی و کارگاه نجوم با همکاری دانشگاه تفرش، آیوتا خاورمیانه و حمایت اتحادیه جهانی نجوم و انجمن نجوم فرانسه به میزبانی دانشگاه تفرش به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

قلم | qalamna.ir :

بر اساس اعلام روابط عمومی این دانشگاه، دکتر امیر قلعه عضو هیات علمی دانشگاه تفرش و یکی از مدرسان این مدرسه در این‌باره اظهار کرد: این دوره از مدرسه تابستانی نجوم با حمایت اتحادیه جهانی نجوم و انجمن نجوم ملی فرانسه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مدرسه نجوم برای دانشجویان با رشته های مرتبط و منجمان باسابقه در دو مرحله آموزشی و پروژه برگزار خواهد شد، افزود: البته با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مدرسه به صورت مجازی بر گزار خواهد شد. در گردآوری مباحث این مدرسه تابستانی نیز تلاش شده تمرکز روی نجوم رصدی باشد و از تجربه های بین المللی در این بخش کمک گرفته شود.

 وی افزود: با توجه به اقلیم ایران، دانشگاه تفرش می تواند محل خوبی برای برگزاری مدرسه های تابستانی و بویژه مدرسه‌های تابستانی نجوم باشد. بر این اساس برای آغاز این نوع فعالیت در دانشگاه تفرش، امسال تصمیم گرفته شد که یک کارگاه نجوم رصدی در این دانشگاه برگزار شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش با بیان اینکه دروس مدرسه هشتم عمدتا به شکل آنلاین و پروژه محور ارائه می شود، تصریح کرد: در پایان کار مدرسه در زمستان ۱۳۹۹، مراسم اختتامیه به شکل کارگاه حضوری دو روزه (در صورت امکان) در دانشگاه تفرش برگزار خواهد شد.

دکتر قلعه افزود: کمیته برگزاری هشتمین دوره مدرسه تابستانی نجوم تصمیم دارد برای تعدادی از شرکت کنندگان شرایط بورس کامل یا نیم بورس را مهیا کند.

هشتمین مدرسه تابستانی نجوم از امروز به مدت شش روز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه تفرش برگزار می شود.

 انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.