stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 159978
  • 02 شهریور 1399 - 11:44
0
استاندار کرمانشاه:

افتتاح ۸۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت / اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۲۵ نفر در استان کرمانشاه

افتتاح ۸۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت / اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۲۵ نفر در استان کرمانشاه
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در هفته دولت ۸۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۲۵ نفر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

 هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشستی خبری با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، فرا رسیدن هفته دولت را نیز گرامی داشت و گفت: از مجموع پروژه های افتتاحی ۶۵۸ مورد در حوزه عمرانی و ۱۱۹ مورد نیز در بخش اقتصادی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام هفته دولت ۳۶ پروژه که ۱۷ مورد آن در بخش عمرانی و ۱۶ مورد در بخش اقتصادی است، کلنگ زنی خواهد شد.

بازوند، همچنین اشتغالزایی این طرح ها را ۲ هزار و ۴۲۵ نفر عنوان و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این پروژه ها و کلنگ زنی تعدادی دیگر شاهد حرکت شتابان تر استان کرمانشاه به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی باشیم.

سه بحران کرمانشاه در کمتر از سه سال اخیر

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه در مدت زمانی که زمام مدیریتی استان را عهده دار بوده کرمانشاه سه بحران استانی و ملی را پشت سرگذاشته است، گفت: زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ۹۶، سیل فروردین ۹۸ و کرونا که از ابتدای اسفند آغاز شده و کماکان هم ادامه دارد بحران هایی بوده که کرمانشاه را درگیر کرده است.

وی با اشاره به وقوع زلزله ۲۱ آبان ۹۶ و با کم سابقه خواندن آن در ۱۰۰ سال گذشته، گفت: شدت این واقعه آنقدر بود که پس از آن حدود پنج هزار و ۵۰۰ پس لرزه اتفاق افتاد که ۷۰۰ مورد آن بالای چهار ریشتر بود اما در کمتر از سه سال نوسازی و بازسازی خوبی در مناطق زلزله زده اتفاق افتاد و ۱۳۱ هزار واحد مسکونی یا احداث شد و یا مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت، علاوه بر آن تعداد زیادی فضای آموزشی، بهداشتی و تجاری نیز احداث شد.

 

بازوند به وقوع سیل نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز که حدود ۲۵ استان را درگیر خود کرد، ۴.۳ میلیارد متر مکعب آب در سطح استان کرمانشاه جاری شد و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار از اراضی های استان را در بر گرفت که خوشبختانه با مدیریت صحیح خسارت جانی چندانی نداشتیم هرچند شاهد خسارات مالی فراوانی بودیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در جریان سیل ۲ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی تخریب شد اما با اقدامات جهادی انجام شده ۲ هزار و ۳۴ واحد ساخته شده است که تا کمتر از یک ماه دیگر توسط آقای نوبخت معاون رییس جمهوری افتتاح می شود، ضمن اینکه واحدهای باقیمانده که کمتر از ۱۱۰ واحد را شامل می شود دارای مشکلات حقوقی بودند یا صاحبانشان پیگیری لازم برای بازسازی آن را نداشتند.

وی بحران سوم را شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم با همراهی مردم، اطلاع رسانی رسانه ها و تلاش های شبانه روزی همه دستگاه ها بخصوص کادر درمانی پیک آن را در کرمانشاه به تعویق انداخته و به اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد که مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک به اندازه کافی وجود داشت منتقل شود.

بازوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه به سرعت نیز از پیک بیماری عبور کردیم و در این خصوص مورد تقدیر رییس جمهوری نیز قرار گرفتیم هرچند سهم مردم در این خصوص بسیار زیاد بود و امیدوارم همین همکاری در ایام عزاداری ماه محرم نیز تداوم داشته باشد.

احداث حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در دولت های یازدهم و دوازدهم

استاندار کرمانشاه در ادامه نگاهی به پروژه مسکن مهر استان نیز داشت و گفت: در دولت های نهم و دهم کار احداث ۵۰ هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه آغاز شد که در پایان این ۲ دولت ۱۹ هزار و ۶۴۵ واحد معادل ۳۹ درصد آنها به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز که آقای روحانی ریاست آن را برعهده داشته است تاکنون ۲۴ هزار و ۹۴۸ واحد عملیات ساخت آن ها به اتمام رسیده است و تنها نزدیک به ۶ هزار واحد باقیمانده که تا پایان سال تلاش می کنیم پنج هزار واحد دیگر آماده بهره برداری شود.

بازوند همچنین با اشاره به اینکه در هفته دولت هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل خواهد شد، بی توجهی دولت های یازدهم و دوازدهم به این پروژه را رد و یادآوری کرد: بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ واحد از این نوع مسکن نیز متقاضی ندارد.

توجه ویژه رییس دولت به افتتاح پروژه های بزرگ در کرمانشاه

نماینده عالی دولت در کرمانشاه همچنین به توجه ویژه رییس جمهوری برای افتتاح پروژه های بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۵ روز پیش سدشرفشاه توسط آقای روحانی مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن نیز طرح گرمسیری به مساحت ۲۳ هزار هکتار که بیش از ۲۱ هزار آن در کرمانشاه قرار داشت، مورد افتتاح قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح گرمسیری یکی از اقدامات ماندگار دولت در تاریخ کشور به حساب می آید، گفت: این پروژه جزو مهمترین طرح های عمرانی کشور است که تاثیرات مثبت فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

بازوند در ادامه میزان اراضی کشاورزی استان که زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفته تا ابتدای سال ۹۲ را ۴۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در هشت سال اخیر این میزان به ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است که رشد قابل ملاحظه ای است.

گاز رسانی به بیش از ۱۳۰۰ روستای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع گازرسانی به روستاها هم اشاره کرد و گفت: تا قبل از شروع به کار دولت یازدهم تنها ۲۰۹ روستای استان از نعمت گاز برخوردار بود اما در هفت سالی که از عمر دولت های یازدهم و دوازدهم می گذرد این رقم به یک هزار و ۳۴۲ روستا رسیده است.

وی گفت: خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه های دولت آقای روحانی بوده است و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوب و قابل ملاحظه ای انجام گرفته است.

بازوند همچنین ظرفیت تولید برق در استان را ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات توسط ۶ نیروگاه و پیک مصرف در استان را ۷۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: این درحالیست که سه نیروگاه با ظرفیت یک هزار مگاوات در دولت های آقای روحانی ایجاد شده است.

 

اضافه شدن یک باند دیگر به فرودگاه کرمانشاه

مدیر ارشد استان در ادامه به وضعیت فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با رایزنی های فراوان مجوز احداث یک باند دیگر در فرودگاه شهید اشرفی گرفته شده و بیش از ۸۰ درصد کارها نیز انجام گرفته است.

وی گفت: در کمتر مرکز استانی شاهد وجود ۲ باند پروازی هستیم که خوشبختانه کرمانشاه مجوز آن را دریافت کرد چرا که به عنوان «هاب» منطقه غرب و اینکه به استان های همجوار خدمات پروازی ارایه می کنیم لازم بود.

بازوند همچنین تقویت راه آهن، افزایش مرزهای رسمی و کسب مجوز احداث بندر خشک را از دیگر برنامه های توسعه ای دانست که می تواند کرمانشاه را بیش از گذشته در مسیر توسعه قرار دهد.

تقدیر از حافظان سلامت

استاندار کرمانشاه همچنین در ابتدای صحبت های خود فرا رسیدن روز پزشک را تبریک گفت و به صورت ویژه از حافظان سلامت که طی ماه های اخیر شبانه روز درگیر مبارزه با بیماری کرونا هستند تقدیر کرد.

وی گفت: ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و پرستاران در ۲ مرحله به اوج رسید که مرحله اول زمان دفاع مقدس بود و مرحله دوم نیز ماه های اخیر در نبرد با بیماری کرونا بوده است.

بازوند در پایان یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را نیز گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد همه مسوولان با سرلوحه قرار دادن آنها بتوانند توفیق خدمت رسانی به مردم را خالصانه پیدا کنند. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.