این ایستگاه که در جوار بازار تاریخی وکیل شیراز است با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان و با الهام گرفتن از معماری دوره زندیه در پنج سطح و زیربنای حدود ۱۵ هزار مترمربع ساخته شده است.
- طول این ایستگاه ۱۰۶ متر، عرض آن ۲۰۲ متر و عمق آن ۱۹.۳۲ متر است و دسترسی شهروندان و گردشگران به بازار وکیل و مراکز مذهبی و گردشگری واقع در بافت تاریخی را تسهیل میکند و در کاهش ترافیک مرکز شهر شیراز نیز اثرگذار است.
حسن مرادی مدیرعامل قطار شهری شیراز در این مراسم گفت: ایستگاه وکیل الرعایا بیستمین ایستگاه مترو شهر شیراز است که ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد.
وی افزود: این ایستگاه سرآغازی برای ساخت ایستگاههای با کیفیت در سطح کشور است و میتوان آن را یکی از زیباترین ایستگاههای کشور معرفی کرد.
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این مراسم از مردم شیراز به دلیل تاخیر در افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر مسوولان ملی عذرخواهی کرد و گفت: این ایستگاه زیباترین ایستگاه مترو کشور است و در خط ۲ ایستگاههای زیباتری خواهیم ساخت.
وی افزود: در این ایستگاه با بهره گیری از معماری زندیه تلاش کردیم اعلام وفاداری این طرح را به بافت تاریخی شیراز و بازار وکیل اعلام کنیم.
وی ادامه داد: طرح مترو با مشارکت دولت اجرا میشود و از فضاهای ورودی این مترو میتوان به عنوان محل نمایش تولیدات فرهنگی شهر شیراز استفاده کرد.
شهردار شیراز گفت: امیدوارم بتوانیم خط ۲ مترو شیراز را تا پایان سال جاری با چهار ایستگاه به بهره برداری برسانیم.
استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: گذشتگان آثار ارزشمندی را به ارمغان گذاشتند و یکی از شاخصههای شیراز بازار وکیل، مساجد و دروازه قرآن است.
وی ادامه داد: ما نیز حتما باید آثار فاخری را برای آیندگان باقی بگذاریم که یکی از زیرساختها که برای آیندگان باقی میماند و نام نیکی به جا میگذارد موضوع حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی است.
استاندار فارس گفت: در یک قرن اخیر اقتصادمان تکیه بر نفت داشته و چرخ اجرایی کشور بر مبنای درآمد حاصل از نفت میچرخید، امروز به یکباره آن درآمد را از دست دادیم و با تکیه بر اقتصاد بدون نفت دولت توانسته چرخ کشور را به گردش در بیاورد.
وی افزود: این ایستگاه سرآغازی برای ساخت ایستگاههای با کیفیت در سطح کشور است و میتوان آن را یکی از زیباترین ایستگاههای کشور معرفی کرد.
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این مراسم از مردم شیراز به دلیل تاخیر در افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر مسوولان ملی عذرخواهی کرد و گفت: این ایستگاه زیباترین ایستگاه مترو کشور است و در خط ۲ ایستگاههای زیباتری خواهیم ساخت.
وی افزود: در این ایستگاه با بهره گیری از معماری زندیه تلاش کردیم اعلام وفاداری این طرح را به بافت تاریخی شیراز و بازار وکیل اعلام کنیم.
وی ادامه داد: طرح مترو با مشارکت دولت اجرا میشود و از فضاهای ورودی این مترو میتوان به عنوان محل نمایش تولیدات فرهنگی شهر شیراز استفاده کرد.
شهردار شیراز گفت: امیدوارم بتوانیم خط ۲ مترو شیراز را تا پایان سال جاری با چهار ایستگاه به بهره برداری برسانیم.
استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: گذشتگان آثار ارزشمندی را به ارمغان گذاشتند و یکی از شاخصههای شیراز بازار وکیل، مساجد و دروازه قرآن است.
وی ادامه داد: ما نیز حتما باید آثار فاخری را برای آیندگان باقی بگذاریم که یکی از زیرساختها که برای آیندگان باقی میماند و نام نیکی به جا میگذارد موضوع حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی است.
استاندار فارس گفت: در یک قرن اخیر اقتصادمان تکیه بر نفت داشته و چرخ اجرایی کشور بر مبنای درآمد حاصل از نفت میچرخید، امروز به یکباره آن درآمد را از دست دادیم و با تکیه بر اقتصاد بدون نفت دولت توانسته چرخ کشور را به گردش در بیاورد.
- نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: در استان فارس در نقاط مختلف پروژههای زیرساختی در حمل و نقل در دست اجرا است و کارگاههای بسیار فعالی از جمله پروژه آزادراه شیراز اصفهان، پروژه بزرگراه شیراز-بوشهر، پروژه بزرگراه شیراز- جهرم- لار، پروژه بزرگراه شیراز- فسا-داراب- بدندرعباس، پروژه شیراز-استهبان-نی ریز و پروژه شیراز – یزد وجود دارد که هزاران میلیارد تومان در آنان هزینه میشود.
استاندار فارس پیش از افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا از پروژه بازسازی بزرگراه خلیج فارس شیراز بازدید و فاز یک این طرح را افتتاح کرد.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در مراسم افتتاح این طرح گفت: عملیات اجرایی طرح بازسازی بزرگراه خلیج فارس از ۲ سال پیش آغاز شد که امروز شاهد بهره برداری از ۲.۵ کیلومتر مسیر اصلی و ۳.۵ کیلومتر مسیر تندرو هستیم.
اسماعیل صالحی افزود: طول طرح بازسازی بزرگراه خلیج فارس شیراز ۱۰ کیلومتر است.
وی ادامه داد: تا امروز بیش از یک میلیون و ۶۲۱ هزار متر مربع در سال ۱۳۹۹ آسفالت در سطح شهر شیراز صورت گرفته و تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیون متر مربع میرسد.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در مراسم افتتاح این طرح گفت: عملیات اجرایی طرح بازسازی بزرگراه خلیج فارس از ۲ سال پیش آغاز شد که امروز شاهد بهره برداری از ۲.۵ کیلومتر مسیر اصلی و ۳.۵ کیلومتر مسیر تندرو هستیم.
اسماعیل صالحی افزود: طول طرح بازسازی بزرگراه خلیج فارس شیراز ۱۰ کیلومتر است.
وی ادامه داد: تا امروز بیش از یک میلیون و ۶۲۱ هزار متر مربع در سال ۱۳۹۹ آسفالت در سطح شهر شیراز صورت گرفته و تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیون متر مربع میرسد.