stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 162679
  • 11 شهریور 1399 - 7:19
3

سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی بخش تولید در سمنان ۱۸ هزار شغل ایجاد کرد

سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی بخش تولید در سمنان ۱۸ هزار شغل ایجاد کرد
قلم/ سمنان- رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با اشتغالزایی برای بیش از ۱۸ هزار نفر همراه بود.
قلم | qalamna.ir :

علی تشنه دل روز دوشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح صنعتی در استان سمنان، با اشاره به دستاوردهای هفت ساله دولت تدبیر و امید در بخش صنعت و معدن سمنان اظهارداشت: از شهریور سال ۹۲ تا کنون با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ، حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش معدن استان انجام شد.

وی بیان کرد: در بخش صدور پروانه های بهره برداری حوزه صنعت که در واقع می توان همان سرمایه گذاری های تحقق یافته است، در مجموع رشد مناسبی محقق شد به طوری که طی این مدت یکهزار و ۱۵۹ فقره پروانه های بهره برداری صادر و زمینه اشتغال ۱۷۵۰۰ نفر در استان فراهم شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در این مدت ۸۸۲۱ مجوز صنعتی در استان صادر شد، افزود: ۱۱۵۹ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۷۶۶۲ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

تشنه دل اظهار داشت: ۲۷۱ فقره پروانه بهره برداری در هفت سال گذشته با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شد که با صدور این تعداد پروانه برای ۱۱۳۲ نفر در بخش معدن استان فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور ۵۶۲ مجوز معدنی در استان در دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: از این تعداد مجوز معدنی، ۱۸۷ فقره پروانه اکتشاف، ۱۰۴ فقره گواهی کشف و ۲۷۱ فقره نیز پروانه بهره برداری بود.

یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان طرح‌ در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف استان سمنان هفته دولت امسال بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی شد.

افتتاح ۱۱ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت در استان برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی داشت.

استان سمنان یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی دارد. صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.