stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 164691
  • 17 شهریور 1399 - 14:41
1
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان:

۲۱ درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند

۲۱ درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند
قلم/اصفهان_معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: طبق برررسی هایی انجام شده ۲۱ درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند و چاق هستند که بر این اساس کنترل وزن با رویکرد سبک زندگی فعال و سالم برای آنها پیش بینی شده که برای پیشبرد آن نیازمند همکاری والدین هستیم.
قلم | qalamna.ir :

عبدالرضا رییسی، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و حساسیت‌هایی که در شروع سال تحصیلی جدید وجود داشت، محیط مدارس، ایمن و بهداشتی شده و امکانات بهداشتی مدارس بیش از گذشته تجهیز شده و سرانه بهداشتی به مدارس ارسال شده است تا در راستای تجهیز امکانات بهداشتی استفاده شود.

وی افزود: دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به اطلاع مدیران مدارس رسانده شده تا بتوانند با رعایت این نکات پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

رییسی با اشاره به توجه ویژه به بهداشت مدارس در سالجاری افزود: آبخوری‌ و سرویس‌ بهداشتی مدارس بازدید شده و نسبت به تعمیر، تجهیز، جداسازی و ضدعفونی کردن آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بنا به بررسی‌های صورت گرفته مدارس با اعتبارات در اختیار و رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی کلاس‌ها و مکان‌های لازم، فضایی بهداشتی برای دانش آموزان فراهم کرده‌اند تا آنها بتوانند با سلامت مسیر آموزش را طی کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: با وجود مجهز کردن مدارس به تجهیزات و لوازم ورزشی، محتواهای آموزشی درس تربیت بدنی در شبکه آموزشی شاد نیز بارگذاری شده تا در صورت تدریس غیرحضوری بتوانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: طبق برررسی هایی انجام شده ۲۱ درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند و چاق هستند که بر این اساس کنترل وزن با رویکرد سبک زندگی فعال و سالم برای آنها پیش بینی شده که برای پیشبرد آن نیازمند همکاری والدین هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی جاری نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در مدارس بسیار دقیق‌تر و عمیق‌تر از هر سال صورت می‌گیرد.

سال تحصیلی جدید با حضور ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان از ۱۵ شهریور آغاز شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.