stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 164723
  • 17 شهریور 1399 - 15:35
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ شهریور ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ شهریور ایسنا

دیدار وزیر خارجه سوییس با ظریف/ آخرین خبر از پرونده قاضی منصوری/ معرفی منظم‌ترین نمایندگان در حضور و فعال‌ترین در رأی‌گیری‌ها/ واکنشی به اظهارات جدید فیفا درباره قرارداد ویلموتس/ تلاش ترامپ برای نجات یک ” قصه “/ غنی قربانی می‌شود یا عبدالله با طالبان همراه می‌شود؟ و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

دیدار وزیر خارجه سوییس با ظریف در دو دور گفت‌وگو

خبر دیدار و رایزنی وزیر امورخارجه سوییس با همتای ایرانی خود در تهران در صدر پرمخاطب های امروز قرار گرفت.

“ایگناتسیو کاسیس” در ادامه  سفر سه روزه خود به ایران با محمد جواد ظریف در مرکز مطالعات وزارت خارجه دیدار و رایزنی کرد. دیدار وزیران خارجه ایران و سوییس در دو دور برگزار شد که در دور دوم این گفت‌وگوها هیات‌های دو طرف نیز حضور داشتند.

خوشحالم توانستیم کانال بشردوستانه را فراهم کنیم

وزیر امور خارجه سوییس پس از دیدار با ظریف با انتشار ویدئویی از این دیدار  در پیامی توییتری نوشت: صلح،   توسعه اقتصادی و حقوق بشر از موضوعات بحث ثمربخشم با همتایم ظریف بود.  خوشحالم که توانستیم باهم کانال بشردوستانه سوییس را برای تامین مواد غذایی و دارویی مردم ایران فراهم کنیم.  

همچنین”نمایشگاه  یک صد سال روابط دیپلماتیک ایران و سوئیس” در کاخ نگارستان تهران با حضور وزیر خارجه سوییس افتتاح شد.

گزارش نهایی درباره ” قاضی منصوری ” در اختیار خانواده‌اش و قوه قضاییه قرارگرفته است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم اعلام کرد: سفر وزیر خارجه سوییس به تهران در چارچوب روابط دو کشور است و ارتباطی با روابط ایران و آمریکا ندارد.

سعید خطیب‌زاده همچنین در مورد پرونده قاضی منصوری و برخی از اظهاراتی که از سوی خانواده وی اخیرا مطرح شده است،  گفت: همانطور که می‌دانیم وزارت خارجه دخالتی در پروسه قضایی و پلیسی ندارد و هر چیزی در مسیر خودش انجام می‌شود و سفارتخانه‌های ایران نیز در چارچوب قانون عمل می‌کنند.

نشست مطبوعاتی امروز سخنگوی وزارت خارجه از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

معرفی منظم‌ترین نمایندگان در حضور و فعال‌ترین در رأی‌گیری‌ها

خبر بعدی، ‌ معرفی منظم ترین نمایندگان در جلسات صحن علنی و کمیسیون های متبوع و همچنین پر مشارکت ترین نمایندگان در رأی گیری صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سه ماه اول اجلاسیه اول دوره یازدهم  بود که در نامه ای از سوی هیات رئیسه مجلس منتشر شد.

دست بی‌قانونی سازمان‌های بین‌المللی را از ورزش ایران کوتاه می‌کنیم

واکنش یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اظهارات جدید فیفا درباره قرارداد ویلموتس مبنی بر تهدید تعلیق فوتبال ایران از خبرهای پربازدید بود.

حسین میرزایی در این باره گفت: در صورت تصویب اساسنامه وزارت ورزش با جمله ای که به آن اضافه شده مبنی بر لزوم منطبق بودن اقدامات وزارت ورزش بر قوانین کشور دست سازمان های بین المللی را در جایی که بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد از ورزش کشور کوتاه خواهیم کرد.

تلاش ترامپ برای نجات یک ” قصه “

تحلیل یک کارشناس ارشد مسائل فلسطین، در مورد اخبار منتشرشده در مورد توافقات صربستان و کوزوو با آمریکا در ارتباط با روابط با رژیم صهیونیستی هم از دیگر اخبار پر مخاطب امروز بود.

سید هادی برهانی با اشاره به اینکهصربستان و کوزوو هیچ‌کدام در خاورمیانه نیستند و هیچ ربطی به خاورمیانه، صلح خاورمیانه و درگیری اعراب و اسرائیل ندارند، گفت: کشورهای منطقه، حتی آنهایی که به آمریکا بسیار نزدیک هستند مانند عربستان و بحرین، اعلام کردند تا تشکیل کشور فلسطین، اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت. می‌شود گفت در واقع داستان صربستان _کوزو برای نجات قصه آمریکایی _اسرائیلی صلح منطقه با اسرائیل ساخته و راه اندازی شده است.

غنی قربانی می‌شود یا عبدالله با طالبان همراه می‌شود؟ 

پاسخ پیرمحمد ملازهی به این سوال که “غنی قربانی می‌شود یا عبدالله با طالبان همراه می‌شود؟” مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

این کارشناس مسائل شبه قاره معتقد است: با توجه به فرمولی که طالبان ارائه داده بود که با دولت فعلی مذاکره نمی‌کنند این احتمال وجود دارد که در قطر مذاکره به نتیجه نرسد و در این شرایط اشرف غنی قربانی شده و احتمال همراهی عبدالله عبدالله با این تفکر طالبان وجود دارد.

اموال ضروری خود را برای فعالیت در بورس نفروشید

خبر بعدی، توصیه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فعالان بازار سرمایه بود.

سید غنی نظری خانقاه از سهامداران خواست که در بورس صبر و حوصله پیشه کنند و انتظار سود لحظه ای نداشته باشند و گفت: فعالین این بازار سود جزئی روزانه را مدنظر قرار ندهند بلکه به صورت یک فرایند به آن نگاه کنند، افراد  برای ورود به این بازار اموال ضروری خود مانند خانه را نفروشند، به قولی نباید تمام تخم مرغ ها را در یک سبد بگذارند.

موافقت هیات دولت با واگذاری اراضی مازاد دستگاه ها برای تامین مسکن کارکنان دولت

دولت در راستای کمک به تأمین مسکن کارکنان فاقد مسکن دستگاه های اجرایی و به منظور تسریع در واگذاری رایگان اراضی در اختیار دستگاه های اجرایی در چارچوب مکان یابی های موضوع ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن – مصوب ۱۳۸۷ – با الحاق یک تبصره به ماده (۱۹) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی می تواند با توجه به نیاز دستگاه واگذار کننده زمین، نسبت به واگذاری تا ۵۰ درصد با هماهنگی دستگاه ­های اجرایی از اراضی واگذار شده از سوی دستگاه های مشمول این ماده برای تأمین مسکن کارکنان واجد شرایط دستگاه واگذار کننده زمین، اقدام و مابقی اراضی را به سایر طرح های تأمین مسکن فاقدین مسکن تخصیص دهد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان بود.

جوخه اعدام چشم انتظار مردم در میدان ژاله

گزارش ایسنا به مناسبت ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ با عنوان “جوخه اعدام چشم انتظار مردم در میدان ژاله” هم از پربازدید های بامداد امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است:‌قلب خیابانی که رضا پهلوی از باغ محمدحسن خان سردار و همسر قجریش فخرالدوله بیرون کشید و ژاله نام گذاشت در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ پاره پاره شد و خونِ جوانان زیادی که مقابل چکمه ها و تانکهای گارد ویژه شاهنشاهی بر زمین نشسته بودند در کف خیابان جاری شد و سیلاب خون، فرجام شاهِ پسر و دودمان پهلوی را با ظلمت غروب جمعه سیاهی که خیابان و میدان ژاله را رنگ و بوی خون زد، عجین کرد.

.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.